Właściciele elektryków nie zapłacą za przejazd autostradami. Wystarczy się zarejestrować

Kierowcy samochodów elektrycznych zarejestrowani w EV Klub Polska nie będą płacić za przejazd autostradami. Ulgi dotyczą odcinków AmberOne A1 i A4 Katowice – Kraków. To tymczasowa akcja i potrwa do października 2021 roku.

W Czechach kierowcy elektryków lub aut niskoemisyjnych nie płacą za autostrady.W Czechach kierowcy elektryków lub aut niskoemisyjnych nie płacą za autostrady.
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Mateusz Lubczański

O akcji poinformowało Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych w trakcie branżowego kongresu. Od 18 czerwca użytkownicy pojazdów zasilanych prądem (ale nie hybryd plug-in) mogą korzystać z darmowych przejazdów autostradami.

Akcja będzie miała miejsce tam, gdzie dostępne są systemy wideo-tollingu. Mowa tu o odcinkach Gdańsk – Toruń autostrady A1 (dokładnie węzły Rusocin – Nowa Wieś) oraz Katowice – Kraków. To oznacza całkiem wymierne korzyści. Weekendowa wycieczka nad morze (wliczając w to trasę powrotną) to zaoszczędzenie 60 zł. Wycieczka do Krakowa to niemal 50 zł, które musielibyśmy wydać na bramkach. Akcja skończy się 18 października 2021 roku. By skorzystać z ulg wystarczy się zarejestrować w EV Klub Polska.

Już teraz kierowcy samochodów elektrycznych mogą cieszyć się darmowym parkowaniem w płatnych strefach oraz jazdą po buspasach. - Rozwój rynku samochodów elektrycznych wymaga systematycznego wsparcia. Równolegle do ustawowych przywilejów, a także narzędzi w postaci dopłat bezpośrednich czy ulg fiskalnych, potrzebne są inicjatywy popularyzujące elektromobilność, najlepiej oznaczające konkretne korzyści dla użytkowników – stwierdza Łukasz Lewandowski, koordynator EV Klub Polska oraz organizator akcji.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne