Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu

Yangwang U9 Xtreme pobił rekord okrążenia dla seryjnych samochodów elektrycznych na słynnym torze Nürburgring, przełamując granicę 7 minut.

YangWang U9 Xtreme na NordschleifeYangWang U9 Xtreme na Nordschleife
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
Aleksander Ruciński

Chiński Yangwang U9 Xtreme osiągnął przełomowy rezultat, pokonując pętlę Nürburgringu w 6 min 59,157 s. To pierwszy seryjny elektryczny samochód, który zszedł poniżej granicy siedmiu minut na tym wymagającym torze.

Czas U9 Xtreme oznacza poprawę względem dotychczasowego rekordu należącego do drogowego Xiaomi SU7 Ultra, wynoszącego 7 min 04,957 s. Xiaomi ma też na koncie okrążenie z czasem 6 minut i 22,091 s., lecz w kategorii prototypów.

Yangwang U9 Xtreme oparty jest na 1200-woltowej architekturze z czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 2959 KM. Każdy z motorów może osiągąć aż 30 tys. obrotów na minutę.

YANGWANG U9 Xtreme | 6:59.157 official laptime | Nordschleife

Za kierownicą maszyny zasiadł doświadczony kierowca wyścigowy Moritz Kranz, mający na koncie ponad 60 zwycięstw na torach GT4, GT3 i LMP3. Yangwang zastosował specjalny pakiet modernizacji w tej wersji, m.in. nowy system chłodzenia, hamulce z tytanowo-węglowego kompozytu i półwyścigowe opony.

Chińska firma podkreśla, że mimo limitowanej produkcji – tylko 30 egzemplarzy – U9 Xtreme jest oficjalnym samochodem drogowym przeznaczonym na rynek. Jak wyjaśnia BYD, oznaczenie „Xtreme” ma podkreślać wyjątkowe, ekstremalne osiągi auta.

Wcześniej U9 ustanowił rekord prędkości na prostej, o czym więcej przeczytacie w tekście Mateusza:

Wiceprezes BYD, Stella Li, zaznaczyła, że „U9 Xtreme jest nie tylko najszybszym samochodem na prostej, ale również autem o dynamice, która pozwala bić rekordy na torze o różnorodnej charakterystyce zakrętów”.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei