Zobaczyliśmy go w Niemczech. Wiemy, co to za zakamuflowany samochód

Testowanie zakamuflowanych samochodów to nic nowego. Producenci muszą w końcu sprawdzić swoje pojazdy nie tylko w warunkach laboratoryjnych czy na torze, ale także w zwykłym ruchu. Jeden z nich spotkaliśmy ostatnio na autostradzie w Niemczech. Rozpoznanie marki nie stanowiło problemu, natomiast co do modelu – są dwie możliwości.

Zakamuflowane Audi na niemieckiej autostradzieZakamuflowane Audi na niemieckiej autostradzie
Źródło zdjęć: © Autokult | Autokult

Nie brakuje fotografów, którzy czają się w okolicach fabryk i ośrodków rozwojowych producentów samochodów, w celu przyłapania zakamuflowanych pojazdów, które wkrótce wejdą do sprzedaży. Nam udało się to przypadkiem na niemieckiej autostradzie w okolicy Drezna.

Na drodze pojawił się samochód w typowym oklejeniu, mającym zakamuflować pewne kształty i charakterystyczne linie. Oczywiście nie ma mowy o odkrytych znaczkach. Nawet wnętrze często przykryte jest płachtami z wyciętymi otworami na ekrany, by projekt je przed ciekawskimi spojrzeniami.

W tym wypadku nietrudno było rozpoznać, że mamy do czynienia z nowym Audi. Sugerowały to nie tylko charakterystyczne kształty (w tym przedni grill, którego nie udało się sfotografować), ale także tablice rejestracyjne z Ingolstadt, skąd pochodzi wspomniana marka.

Zakamuflowane Audi na niemieckiej autostradzie
Zakamuflowane Audi na niemieckiej autostradzie © Autokult | Autokult

Co do modelu, najprawdopodobniej było to nowe A4 lub A5. Audi szykuje rewolucję w swojej gamie, m.in. nowym nazewnictwem. Auta z parzystą cyfrą w nazwie będą napędzane wyłącznie silnikami elektrycznymi, natomiast z nieparzystą – spalinowymi. Dotychczasowe A4, jako forma modelu, jednak nie zniknie. Zostanie wchłonięte pod nazwą A5, ale dalej ma występować zarówno jako sedan (lub Sportback), jak i Avant. O efektach przekonamy się najprawdopodobniej w 2025 r.

Niestety pewności odpowiedzi nie przyniosła także tablica rejestracyjna. W Niemczech pojazdy z numerem rejestracyjnym kończącym się na "E" są elektrykami lub hybrydami plug-in. Możliwe więc, że mieliśmy do czynienia z elektrycznym A4 lub hybrydowym A5.

Zakamuflowane Audi na niemieckiej autostradzie
Zakamuflowane Audi na niemieckiej autostradzie © Autokult | Autokult

W takim "tandemie" jechaliśmy przez kilka kilometrów, aż skończyło się ograniczenie prędkości. Wówczas kierujący Audi postanowił wykorzystać potencjał drzemiący w napędzie i kilka sekund później zniknął za horyzontem.

Podobne testy mają miejsce nie tylko w Niemczech, ale także na dalekiej północy, na afrykańskich pustyniach czy nawet w Polsce. Niektórzy producenci wybierają nasz kraj na jazdy testowe z uwagi na bliskość fabryk. Dlatego na polskich drogach można było czasem spotkać zakamuflowane modele Fiata, Alfy Romeo czy nawet Maserati. Zdarza się także spotkać pojazdy z grupy Volkswagena, a nawet chińskie Geely.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie