Zmień swoją nivę w elektryka. Niemcy mają tani zestaw

Łada Niva to jedna z najtańszych terenówek na rynku. Choć auto jest do bólu proste i budżetowe, cieszy się sporym wzięciem u naszych zachodnich sąsiadów. Nic więc dziwnego, że pomysł na elektryczną konwersję zrodził się właśnie tam.

Wygląda jak zwykła Niva, ale pod spodem skrywa ekologiczny napęd.Wygląda jak zwykła Niva, ale pod spodem skrywa ekologiczny napęd.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Elantrie
Aleksander Ruciński

Niemiecka firma Elantrie oferuje gotowy zestaw pozwalający zmienić spalinową Nivę w pełnoprawny pojazd elektryczny. Co ważne, konwersja jest stosunkowo niedroga. Producent wycenia ją na 2800 euro. Co dostaniemy w zamian?

Przede wszystkim 88-konny silnik elektryczny, który nie grzeszy mocą, choć i tak powinien zapewnić więcej emocji niż seryjna, 83-konna spalinówka. W pakiecie jest też litowo-jonowy akumulator o pojemności 30 kWh.

Przedstawiciele Elantrie twierdzą, że zasięg w zależności od warunków waha się między 130 a 300 km. Zapewniają też o wysokiej trwałości akumulatora, który powinien zachować parametry nawet po 9 tys. cykli ładowania.

Lada Niva Elantrie
Lada Niva Elantrie © mat. prasowe / Elantrie

Jakby tego było mało, zestaw wykorzystany w Nivie umożliwia również podłączanie zewnętrznych źródeł prądu zasilanych napięciem 220/230 V, dzięki czemu auto sprawdzi się np. podczas wypadów na działkę lub kemping.

Oferta jest skierowana zarówno do użytkowników spalinowych wersji, jak i tych, którzy chcieliby nabyć gotowe auto po konwersji. W drugim przypadku trzeba przygotować się na wydatek w wysokości 19 900 euro, co wciąż daje Nivie miano jednego z najtańszych elektryków na rynku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy