WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

22 mln "elektryków" od Volkswagena. Ostatnie auto spalinowe w 2040 roku

Salon samochodowy w Genewie był dopiero zapowiedzią Volkswagena w dziedzinie elektromobilności. Auta budowane na platformie MEB mają stać się tak popularne, że koncern planuje osiągnąć wynik 22 mln sprzedanych aut w ciągu najbliższych 10 lat. Ostatnie auto spalinowe zostanie sprzedane w 2040 roku.

Dyrektor Volkswagena Herbert Diess ujawnia: ostatnim rokiem aut spalinowych ma być 2040.Dyrektor Volkswagena Herbert Diess ujawnia: ostatnim rokiem aut spalinowych ma być 2040.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

22 miliony samochodów elektrycznych na drogach do roku 2028

To jeden z ambitnych planów Grupy VW. Pojazdy wszystkich marek należących do niemieckiego giganta mają stanowić ofertę 70 nowych modeli. To o 50 proc. więcej niż planowano wcześniej, co jest w pewnym sensie obrazem trendów w motoryzacji. Auta elektryczne mają być wytwarzane w 18 fabrykach na całym świecie, w tym w Polsce (auta użytkowe). Koncern przeznaczy na to 30 mld euro.

Ponadto, Dyrektor Grupy Volkswagena - Herbert Diess – zadeklarował, że koncern stanie się całkowicie neutralny pod względem CO2 w roku 2050 i to zarówno od strony produkcyjnej, jak i zarządzania. Natomiast rok 2040 będzie ostatnim, kiedy z fabryki Volkswagena wyjedzie auto spalinowe.

Volkswagen nie rzuca słów na wiatr

Potwierdzeniem tego jest choćby ujawniona liczba zamówień na elektryczne Porsche Tycan, którego w wersji produkcyjnej jeszcze nie ma. Nawet nie ma pewności co do tego, jak ostatecznie auto ma wyglądać, a już 2500 osób wpłaciło zaliczki. Inną skalę mamy w Audi. 20 tys. klientów już zamówiło SUV-a e-tron, a dopiero co wszedł na rynek.

Kluczem do osiągnięcia celów jest jednak platforma MEB oraz nowa rodzina Volkswagena ID, a także pochodne modele Škody czy Seata.

Samochody mają być przystępne cenowo, znacznie tańsze od obecnych modeli elektrycznych poszczególnych marek. Ponadto samochody elektryczne będą w przyszłości tanieć, jak wszystko co elektroniczne i elektryczne. Sam proces produkcji takich aut jest mniej pracochłonny, więc niestety szykują się także zwolnienia na etatach w fabrykach.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy