Zagłosuj na swoje ulubione auto i zgarnij 5000 zł na paliwo

Prezentacja: Skywell ET5 to chiński SUV, który może się wreszcie przyjąć

Było już wiele prób wprowadzenia chińskich samochodów na polski rynek i zwykle kończyły się fiaskiem. Nie twierdzę, że to będzie sukces, ale Skywell ET5 ma wszelkie atuty, by tak było. Nawet nazwa marki brzmi nieźle, ale najwięcej daje wnętrze.

Prezentacja: Skywell ET5

Skyworth Auto to stosunkowo młoda firma, działająca od 2017 r., a ET5 to ich pierwszy samochód osobowy. Tak, nie ma tu błędu, bo generalnie auto zaprojektował i wyprodukował Skywell New Energy Automobile Group Co. Ltd., ale zmieniono jego nazwę na Skyworth Auto. Jest to jedynie departament zajmujący się osobówkami, który należy do Skywell Group — przedsiębiorstwa zajmującego się głównie produkcją autobusów.

Na wybrane rynki auto trafia pod nazwą Skywell ET5, a na chińskim jest oferowane jako Skyworth EV6. Z kolei EV6 to nazwa, która nie może wyjść poza Chiny, bo taką samą ma Kia dla swojego modelu. Z kolei w USA model ten jest sprzedawany jako Imperium ET5.

Kiedy już przebrnęliśmy przez korzenie modelu, który powstał na dobrą sprawę w 2020 r., kilka słów o nim. Mierzy 4698 mm długości, szerokość to1908 mm, a wysokość 1696 mm. Rozstaw osi wynoszący 2800 mm zapewnia ogrom przestrzeni. Z tyłu jest jej tak dużo, że choć brakuje miejsca na stopy pod przednimi siedzeniami, to kompletnie to nie przeszkadza. Do tego z tyłu jest całkowicie płaska podłoga.

Wnętrze wykonano starannie i z dobrej klasy materiałów. Nie jest to premium na miarę rynku europejskiego, ale dużo mu nie brakuje. Imponuje elektronika — bardzo szybka, sprawnie działa, a grafika jest świetna.

Nie tak duży jak wnętrze jest bagażnik mierzący 467 l, a po złożeniu siedzeń – 1141 l. Jest szeroki i długi, ale niski. Podobnie kabinę, kufer wyłożono dywanikami ze skóry ekologicznej wykonanymi z najwyższą starannością.

Aha, bo to elektryk

Choć niewiele na to wskazuje, Skywell ET5 jest samochodem elektrycznym. Ma gniazdo ładowania CCS, przez które szybką ładowarką 100 kW w ciągu ok. 30 min można uzupełnić poziom baterii z 20 do 80 proc. Ta ma pojemność 72 kWh i w teorii ma zapewnić zasięg do 520 km.

Tak duży zasięg ma wynikać z silnika, który nie jest szczególnie mocny (204 KM i 320 Nm), a samochód nie jest specjalnie ciężki (niecałe 1,9 t). Dynamika też nie jest porywająca — 9,6 s do setki i 150 km/h.

Gdzie go zamówić?

Importerem na Polskę jest firma Auto-Atut z grupy Polmozbyt Południe, która już przygotowała cennik. Model podstawowy kosztuje 199 900 zł, a wersja Luxury, jak na wideo, kosztuje 224 900 zł. Gwarancja na Skywella ET5 to 8 lat lub 150 000 km.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Relacje:

Najlepsze miejsce na targach IAA 2019? To wnętrze nowego Audi Q7 Mirosław Staniszewski: od pierwszego rajdu bez prawa jazdy do znanego w całej Europie warsztatu Wspomnienie lata i nowego Volvo XC60. SUV-a, który ma podbić rynek Auto&Eco Test 2013 [relacja autokult.pl] Nowe BMW 3 Gran Turismo - polska premiera [relacja autokult.pl] CAx Innovation 2013 - nowoczesne technologie w projektowaniu i wytwarzaniu [relacja autokult.pl] Nowe Suzuki SX4 – polska premiera i cennik [relacja autokult.pl] Opel zaczyna downsizingową rewolucję - 1,6 SIDI Turbo i 1,6 CDTI [relacja autokult.pl] Liczy się każda minuta Różnice pomiędzy napędem na dwa i na cztery koła - test na Autodromie Poznań Samochód w kadrze Rozwiązania z wyższych sfer dla wszystkich - Škoda Fabia po liftingu debiutuje w Genewie

Popularne w tym tygodniu:

Skosztowałem AMG Driving Academy w Polsce na 55. urodziny marki Mercedes-AMG