Mini i BMW z ekologicznymi... reklamami. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce

Mini i BMW z ekologicznymi... reklamami. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce20.08.2021 08:57
BMW iX będzie dostępne wyłącznie z napędem elektrycznym
Źródło zdjęć: © mat. prasowe BMW

Bycie ekologicznym producentem samochodów to nie tylko skupienie się na tym, co wylatuje z rury wydechowej. By ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 200 milionów ton (!) do 2030 roku, BMW skupiło się na całym cyklu życia produktu – nawet jego kampanii reklamowej.

Zmiana napędu nowych samochodów – ze spalinowego na elektryczny – to najbardziej zauważalny efekt walki o zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Producenci wiedzą jednak, że to nie wszystko – trzeba skupić się przecież na łańcuchu dostaw, produkcji czy zakończeniu fazy użytkowania (czyli w skrócie: recyklingu).

Grupa BMW ma ambicję zostać najbardziej zrównoważonym producentem aut klasy premium. Dlatego też w przypadku marki Mini (która ma być w pełni elektryczna od 2030 roku) skupiono się na… neutralnej klimatycznie kampanii reklamowej Mini Coopera SE. To pierwsze takie działanie w Polsce.

Jak to osiągnięto? ClimatePartner oblicza ślad dwutlenku węgla jaki wygeneruje kampania i od razu informuje jakie są koszty jego rekompensaty. Reklamodawca akceptuje koszty, które uwzględniają projekt ochrony klimatu (czyli np. zasadzenie drzew). Kampania w momencie startu jest więc już neutralna klimatycznie. Podobny krok zostanie podjęty podczas premiery nowego, elektrycznego modelu BMW iX.

"BMW Group jako jeden z pionierów elektromobilności stawia zrównoważony rozwój w centrum swoich działań biznesowych na wszystkich poziomach. Cieszymy się, że również lokalnie możemy wspierać cele globalnej strategii związane z ograniczeniem śladu CO2, wyznaczając trendy na rynku zakupu mediów w Polsce. Jest to dla nas tym bardziej istotne, że kampania będzie dotyczyła premiery flagowego elektrycznego – BMW iX. To samochód, który od etapu produkcji, przez użyte materiały przewodzi zmianom w kierunku zeroemisyjnej mobilności” – mówi Kacper Studencki, Brand Manager BMW.

Podobne inicjatywy są coraz częściej oczekiwane przez klientów – według danych z ankiet YouGov, prawie połowa wydających swoje pieniądze pozytywnie postrzega firmy skupiające się również na ochronie klimatu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.