Najmniej awaryjne auta hybrydowe i elektryczne. Ranking "What Car?"

Najmniej awaryjne auta hybrydowe i elektryczne. Ranking "What Car?"12.11.2020 13:34
Rosnąca popularność hybryd wśród taksówkarzy nie jest przypadkiem.
Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik

Jeśli mielibyśmy wskazać takie gałęzie motoryzacji, które najlepiej radzą sobie w trudnych czasach pandemii, to z pewnością byłyby to auta elektryczne i hybrydowe. Wyniki ich sprzedaży rosną, ale część kierowców wciąż nie wie, czy to bezpieczny wybór pod kątem awaryjności. Wątpliwości rozwiewa ranking "What Car?".

Dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego nie pozostawiają złudzeń. Mamy kryzys. Od stycznia do końca października 2020 r. zarejestrowano w Polsce o 33,4 proc. mniej nowych samochodów benzynowych i 31,4 proc. mniej nowych diesli niż w analogicznym okresie 2019 r. Zupełnie inaczej jest jednak w przypadku pojazdów z napędami alternatywnymi. Tu liczba rejestracji wzrosła o 32,2 proc., a cały segment zajmuje już 16,3 proc. polskiego rynku pierwotnego. W tej grupie motorem napędowym są obecnie modele hybrydowe, a przyszłością - choć wciąż raczkującą - auta elektryczne. Ich sprzedaż to odpowiednio 13,7 proc. oraz 0,8 proc.

Polscy kierowcy coraz częściej decydują się na hybrydy i modele z wtyczką, skuszeni niskimi kosztami eksploatacyjnymi. A co z niezawodnością? Tu część zmotoryzowanych wciąż nie ma wyrobionej opinii. Warto sprawdzić więc, co na ten temat mówią Brytyjczycy. Oto ranking niezawodności hybryd i aut elektrycznych "What Car?". Zestawienie powstało w wyniku ankiet przeprowadzanych wśród 18 tys. użytkowników takich pojazdów. Ci pytani byli o kłopoty z samochodem, które miały miejsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a także koszty ich usunięcia oraz potrzebny na to czas. Na podstawie tych danych stworzono indeks niezawodności z wartościami wyrażonymi w procentach. Im jego wartość jest wyższa, tym lepiej. Oto pierwsza dziesiątka wśród aut hybrydowych i elektrycznych.

10. Mitsubishi Outlander PHEV (od 2014 r.)

Źródło zdjęć: © Marcin Łobodziński
Źródło zdjęć: © Marcin Łobodziński

Indeks niezawodności: 97,8 proc. Pierwszą dziesiątkę otwiera japoński SUV z układem hybrydowym typu plug-in. W ciągu ostatniego roku 14 proc. użytkowników tego auta miało z nim problemy. To dużo. Na szczęście dotyczyły one mniej istotnych kwestii. Najczęściej elementów nadwozia, wyposażenia wnętrza i elektryki niezwiązanej z silnikiem. Wszystkie dotknięte problemami samochody mogły jeździć, a 2/3 usterek usunięto w ramach gwarancji. Rachunki dla tych, którzy nie mieli tyle szczęścia, opiewały na kwoty nie większe niż 750 funtów, czyli 3,8 tys. zł.

8. BMW i3 (od 2013 r.)

Źródło zdjęć: © Michał Zieliński
Źródło zdjęć: © Michał Zieliński

Indeks niezawodności: 97,9 proc. Bawarski "elektryk" w ciągu ostatniego roku zawiódł 13 proc. swoich użytkowników ankietowanych przez "What Car?". Usterki dotyczyły systemu nawigacji i rozrywki oraz wyposażenia wnętrza. Wszystkie auta pozostały zdatne do jazdy, ale 1/3 usterek była usuwana ponad tydzień. Na szczęście w każdym przypadku sprawa została załatwiona w ramach gwarancji.

8. Honda CR-V Hybrid (od 2018 r.)

Źródło zdjęć: © Mateusz Żuchowski
Źródło zdjęć: © Mateusz Żuchowski

Indeks niezawodności: 97,9 proc. Na kłopoty z tym japońskim SUV-em zaprojektowanym z myślą o potrzebach rodziny narzekało 8 proc. użytkowników. Jedynym obszarem sprawiającym w CR-V Hybrid kłopoty była elektryka niezwiązana z silnikiem. Wszystkie samochody pozostały mobilne, a do tego wszystkie zostały naprawione na gwarancji w ciągu jednego dnia.

7. Toyota Corolla (od 2018 r.)

Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik
Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik

Indeks niezawodności: 98,4 proc. Usterki w hybrydowej Corolli zgłosiło 5 proc. ankietowanych użytkowników. Jedynym problemem był 12-woltowy akumulator. Wszystkie auta zostały naprawione w ramach gwarancji, ale były wyłączone z użycia przez tydzień.

6. Hyundai Kona Electric (od 2018 r.)

Źródło zdjęć: © Michał Zieliński
Źródło zdjęć: © Michał Zieliński

Indeks niezawodności: 98,5 proc. Wśród ankietowanych problemy z autem zgłosiło 7 proc. użytkowników tego elektrycznego modelu. W każdym przypadku ich źródłem był akumulator pomocniczy. Wszystkie samochody wciąż nadawały się do jazdy i zostały naprawione na gwarancji. Niestety, trwało to około tygodnia.

5. Lexus RX (od 2016 r.)

Źródło zdjęć: © Mateusz Lubczański
Źródło zdjęć: © Mateusz Lubczański

Indeks niezawodności: 99,1 proc. Japoński hybrydowy SUV w ciągu ostatnich 12 miesięcy zawiódł 4 proc. użytkowników. W każdym przypadku źródłem problemów była elektryka niezwiązana z silnikiem. Wszystkie auta zostały naprawione w ciągu jednego dnia i w ramach gwarancji.

4. Toyota RAV4 (od 2019 r.)

Źródło zdjęć: © Marcin Łobodziński
Źródło zdjęć: © Marcin Łobodziński

Indeks niezawodności: 99,2 proc. Usterki pojawiły się w 7 proc. aut użytkowanych przez ankietowanych Brytyjczyków. Jedynym kłopotliwym obszarem okazała się bateria. Usterki RAV4, które nie powodowały braku mobilności, były naprawiane w ramach gwarancji w ciągu jednego dnia.

3. Lexus NX (od 2014 r.)

Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik
Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik

Indeks niezawodności: 99,3 proc. Japoński SUV, który mimo upływu lat pozostał świeży wizualnie, w ciągu ostatnich 12 miesięcy zawiódł 6 proc. właścicieli. Kłopoty sprawiał system nawigacji i rozrywki oraz karoseria. Wszystkie auta, mimo usterek, nadawały się do jazdy i zostały naprawione w ramach gwarancji w ciągu jednego dnia.

2. Tesla Model 3 (od 2019 r.)

Źródło zdjęć: © Michał Zieliński
Źródło zdjęć: © Michał Zieliński

Indeks niezawodności: 99,4 proc. Amerykańska propozycja okazała się nie tylko najbardziej niezawodna wśród samochodów elektrycznych, ale też w ogóle w gronie aut segmentu D. Problemy z Modelem 3 zgłaszało 5 proc. użytkowników. Wszystkie auta nadawały się do jazdy i zostały naprawione w ramach gwarancji w ciągu jednego dnia.

1. Toyota Yaris Hybrid (2011-2020)

Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik
Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik

Indeks niezawodności: 99,5 proc. Japoński maluch z hybrydową jednostką napędową został już zastąpiony przez Yarisa nowej generacji. Oprócz oszczędnej eksploatacji oferował jednak także niezawodność. Kłopot z autem zgłosiło 5 proc. użytkowników. Wszystkie auta nadawały się do jazdy, a usterki zostały naprawione w ramach gwarancji w ciągu jednego dnia.

Zamknięcie się pierwszej piątki zestawienia w wartości indeksu niezawodności od 99,1 do 99,5 proc. to imponujący rezultat. Jeśli pod uwagę weźmiemy jeszcze to, że w tym gronie wszystkie usterki zostały naprawione bez ponoszenia kosztów ze strony użytkowników, to hybrydy i samochody elektryczne mogą jawić nam się jako solidna propozycja, która nie generuje kłopotów i niespodziewanych kosztów. Z rankingu "What Car?" jasno wynika, że nie należy obawiać się zakupu aut z takimi napędami.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.