Audi A3 Sportback 45 TFSIe dołącza do licznej rodziny hybryd plug-in

Po Q3 przyszedł czas na A3. Kolejny model Audi zyskał ten sam mocny napęd typu plug-in oparty na benzynowym silniku 1.4 TSI. To już kolejny po 40 TFSIe hybrydowy zestaw w gamie A3.

Do gamy A3 dołącza mocna hybryda plug-in.Do gamy A3 dołącza mocna hybryda plug-in.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Golf 8, Octavia i Leon, a teraz także A3. Wszystkie 4 kompakty grupy VAG mogą pochwalić się już 245-konnym hybrydowym napędem plug-in. Niespodzianek nie ma, gdyż pod maską każdego z nich drzemie ten sam zestaw - benzynowy silnik 1.4 TSI wsparty dodatkową jednostką elektryczną.

Oznacza to, że A3 45 TFSIe może pochwalić się mocą na poziomie 245 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 400 Nm. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w 6,8 sekundy i rozpędzać się do 232 km/h. Chętni mogą jeździć wyłącznie na prądzie. Według producenta akumulator o pojemności 13 kWh pozwoli pokonać maksymalnie 63 km.

Jeśli chodzi o wygląd, wersja 45 TFSIe prezentuje się bardziej sportowo niż słabsze wydanie 40 TFSIe. 17-calowe felgi skrywają większe hamulce, a nadwozie zyskało kilka czarnych ozdobników kontrastujących z lakierem. Fotele, które mogą być wykończone pikowaną skórą, także prezentują się ciekawie. Audi nie ukrywa, że jest to wersja pozwalająca połączyć niezłe osiągi i lekko sportowy charakter z oszczędnością i ekologią.

Auto trafi do salonów w pierwszym kwartale 2021 roku. Polskie ceny na razie pozostają nieznane. W Niemczech natomiast trzeba wyłożyć 41 440 euro, czyli o prawie 4 tys. euro więcej niż w przypadku słabszego wydania 40 TFSIe.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇