Audi A3 Sportback 45 TFSIe dołącza do licznej rodziny hybryd plug-in

Po Q3 przyszedł czas na A3. Kolejny model Audi zyskał ten sam mocny napęd typu plug-in oparty na benzynowym silniku 1.4 TSI. To już kolejny po 40 TFSIe hybrydowy zestaw w gamie A3.

Do gamy A3 dołącza mocna hybryda plug-in.Do gamy A3 dołącza mocna hybryda plug-in.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Golf 8, Octavia i Leon, a teraz także A3. Wszystkie 4 kompakty grupy VAG mogą pochwalić się już 245-konnym hybrydowym napędem plug-in. Niespodzianek nie ma, gdyż pod maską każdego z nich drzemie ten sam zestaw - benzynowy silnik 1.4 TSI wsparty dodatkową jednostką elektryczną.

Oznacza to, że A3 45 TFSIe może pochwalić się mocą na poziomie 245 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 400 Nm. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w 6,8 sekundy i rozpędzać się do 232 km/h. Chętni mogą jeździć wyłącznie na prądzie. Według producenta akumulator o pojemności 13 kWh pozwoli pokonać maksymalnie 63 km.

Jeśli chodzi o wygląd, wersja 45 TFSIe prezentuje się bardziej sportowo niż słabsze wydanie 40 TFSIe. 17-calowe felgi skrywają większe hamulce, a nadwozie zyskało kilka czarnych ozdobników kontrastujących z lakierem. Fotele, które mogą być wykończone pikowaną skórą, także prezentują się ciekawie. Audi nie ukrywa, że jest to wersja pozwalająca połączyć niezłe osiągi i lekko sportowy charakter z oszczędnością i ekologią.

Auto trafi do salonów w pierwszym kwartale 2021 roku. Polskie ceny na razie pozostają nieznane. W Niemczech natomiast trzeba wyłożyć 41 440 euro, czyli o prawie 4 tys. euro więcej niż w przypadku słabszego wydania 40 TFSIe.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach