Aviar R67 to koncept rosyjskiego mustanga na prąd. Ma rozpędzać się do 100 km/h w 2,2 s 

Tesla i Ford - dwie marki uwielbiane przez Amerykanów połączone w jedno przez... Rosjan. Przynajmniej taki jest plan. Aviar R67 to koncept ze Wschodu, który ma przerodzić się w elektryczną reinkarnację Mustanga, opartą na podzespołach Tesli.

Wygląda jak Mustang, ale technicznie nie ma z nim nic wspólnego.Wygląda jak Mustang, ale technicznie nie ma z nim nic wspólnego.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Któż nie kocha klasycznych mustangów? Rosjanie doskonale zdają sobie sprawę z miłości, jaką świat darzy pierwszą i drugą generację modelu. Postanowili więc stworzyć jego własną interpretację, pożyczając od Amerykanów nie tylko stylistykę, ale i rozwiązania techniczne. Z tą różnicą, że te drugie nie pochodzą od Forda, lecz od Tesli - konkretnie Modelu S.

Patrząc na auto przedstawione na wizualizacjach, trzeba przyznać, że nadwozie wygląda całkiem zacnie. Znajdziemy tu muskularne linie charakterystyczne dla oryginału, podobnie jak okrągłe przednie światła czy potrójne, ledowe słupki z tyłu.

We wnętrzu jest już nieco gorzej - ekran multimediów Tesli i nawiewy wyglądające na żywcem wyjęte z mercedesów nie sprawiają spójnego wrażenia. Nie to jest jednak najważniejsze. W Aviarze R67 pierwsze skrzypce ma grać silnik, a właściwie dwa silniki, po jednym na każdą z osi.

Rzecz jasna są to jednostki elektryczne, które we wschodnim wydaniu mają charakteryzować się imponującymi parametrami - 840 KM mocy, setka w 2,2 sekundy oraz 507 km zasięgu. Oczywiście to tylko zapowiedź.

Na jej potwierdzenie musimy jednak poczekać, ale jak długo? Tego na razie nie wiadomo. Cena też pozostaje nieznana.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie