Bazowa Tesla Model 3 podrożała i jest wolniejsza niż kiedyś. Za to ma większy zasięg

Wszystko drożeje, a produkty Tesli nie są tu wyjątkiem. Ci, którzy zajrzą w najnowszy cennik Modelu 3, mogą się zdziwić, choć nie tylko z powodu ceny, ale i zmian w specyfikacji. Teraz to nieco inne auto.

Tesla Model 3Tesla Model 3
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński
6

Zgodnie z oficjalnym konfiguratorem dostępnym na polskiej stronie internetowej Tesli, za bazową odmianę Modelu 3 trzeba obecnie zapłacić 219 990 zł. Co ciekawe, ta bazowa odmiana nie ma żadnej nazwy. Kiedyś był to Standard Range Plus, dziś jest po prostu Modelem 3.

Oczywiście chętni nadal mogą zdecydować się na na bogatsze wydania z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. Ceny poszczególnych wersji znajdziecie poniżej:

Tesla Model 3 - ceny minimalne wersji napędu:

  • Model 3 - od 219 990 zł
  • Model 3 Long Range - od 244 990 zł
  • Model 3 Performance - od 269 990 zł

Co interesujące, cena nie jest jedyną zmianą w bazowym wydaniu. Przy okazji Tesla musiała też pomajstrować przy napędzie, co znajduje swoje odzwierciedlenie w parametrach technicznych. Zgodnie z informacjami przedstawionymi na stronie, Model 3 w podstawowym wydaniu rozpędza się do setki w 6,1 sekundy i pozwala przejechać 491 km na jednym ładowaniu.

Ceny Tesli Model 3 w Polsce
Ceny Tesli Model 3 w Polsce © fot. Zrzut ekranu z konfiguratora Tesli

Auto jest więc zauważalnie wolniejsze niż dotychczas (5,6 s do setki), lecz w zamian legitymuje się znacznie większym zasięgiem. Wcześniej było to bowiem 448 km. To zmiana, która z pewnością zadowoli wielu klientów. Jak sprawdzi się w praktyce? Na odpowiedź trzeba jeszcze poczekać, gdyż zgodnie z szacowanym terminem dostawy, pierwsze sztuki będą do odbioru dopiero w lutym.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas