Bazowa Tesla Model 3 podrożała i jest wolniejsza niż kiedyś. Za to ma większy zasięg

Wszystko drożeje, a produkty Tesli nie są tu wyjątkiem. Ci, którzy zajrzą w najnowszy cennik Modelu 3, mogą się zdziwić, choć nie tylko z powodu ceny, ale i zmian w specyfikacji. Teraz to nieco inne auto.

Tesla Model 3Tesla Model 3
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Zgodnie z oficjalnym konfiguratorem dostępnym na polskiej stronie internetowej Tesli, za bazową odmianę Modelu 3 trzeba obecnie zapłacić 219 990 zł. Co ciekawe, ta bazowa odmiana nie ma żadnej nazwy. Kiedyś był to Standard Range Plus, dziś jest po prostu Modelem 3.

Oczywiście chętni nadal mogą zdecydować się na na bogatsze wydania z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. Ceny poszczególnych wersji znajdziecie poniżej:

Tesla Model 3 - ceny minimalne wersji napędu:

  • Model 3 - od 219 990 zł
  • Model 3 Long Range - od 244 990 zł
  • Model 3 Performance - od 269 990 zł

Co interesujące, cena nie jest jedyną zmianą w bazowym wydaniu. Przy okazji Tesla musiała też pomajstrować przy napędzie, co znajduje swoje odzwierciedlenie w parametrach technicznych. Zgodnie z informacjami przedstawionymi na stronie, Model 3 w podstawowym wydaniu rozpędza się do setki w 6,1 sekundy i pozwala przejechać 491 km na jednym ładowaniu.

Ceny Tesli Model 3 w Polsce
Ceny Tesli Model 3 w Polsce © fot. Zrzut ekranu z konfiguratora Tesli

Auto jest więc zauważalnie wolniejsze niż dotychczas (5,6 s do setki), lecz w zamian legitymuje się znacznie większym zasięgiem. Wcześniej było to bowiem 448 km. To zmiana, która z pewnością zadowoli wielu klientów. Jak sprawdzi się w praktyce? Na odpowiedź trzeba jeszcze poczekać, gdyż zgodnie z szacowanym terminem dostawy, pierwsze sztuki będą do odbioru dopiero w lutym.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem