BMW twierdzi, że 600 km zasięgu to wystarczająca wartość. Może zbić piątkę z Audi

Auta elektryczne charakteryzują się niższym średnim zasięgiem niż spalinowe odpowiedniki. To cecha, która zniechęca niektórych kierowców do przejścia na modele zasilane prądem. Niestety, nie wszystkim producentom zależy na rozwiązaniu tego problemu.

Elektryczne BMW raczej nie będą mieć więcej niż 600 km zasięguElektryczne BMW raczej nie będą mieć więcej niż 600 km zasięgu
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Na początku 2021 roku swojego komentarza w tej sprawie udzielił szef Audi, Markus Duesmann, który stwierdził, że duży zasięg nie będzie priorytetem marki. Wszystko z powodu rozwoju stacji ładowania, których ma być tak dużo, że kierowcy chcący pokonać dłuższy dystans bez problemu uzupełnią prąd.

Podobnego zdania są przedstawiciele BMW — szef projektu i4, David Ferrufino, w wywiadzie dla magazynu Which Car przyznał, że marka nie planuje tworzyć elektryków z zasięgiem przekraczającym 600 km. "Tysiąc kilometrów zasięgu nie jest naszym celem. Dążymy raczej do 600 km zasięgu w przypadku aut elektrycznych i 100 km w hybrydach plug-in" - stwierdził.

Ferrufino zaznaczył też, ze zasięg powinien różnić się w zależności od segmentu i przeznaczenia pojazdu - "Nie sądzę, że 600 km byłoby właściwą wartością dla i3, które jest typowo miejskim autem, ale już w iX lub i4 taki zasięg mógłby być doceniony przez użytkowników."

Rozwój technologii akumulatorów, zdaniem przedstawiciele BMW nie jest jedyną drogą. Liczy się bowiem także sieć stacji ładowania, która szybko się rozwija. "Podróż przez Europę z Norwegii do Włoch autem elektrycznym już dziś jest radosnym doświadczeniem" - powiedział Ferrufino.

Wybrane dla Ciebie

Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej