BP twierdzi, że ładowarki będą bardziej rentowne niż dystrybutory paliw

Jeden z największych graczy na rynku paliw stawia na dynamiczny rozwój sieci ładowania pojazdów elektrycznych. BP twierdzi, że w przyszłości będzie to rentowny biznes, gdyż już dziś marże z ładowarek są bliskie tym uzyskiwanym z dystrybutorów paliw.

Sieć stacji ładowania BP stale się rozwijaSieć stacji ładowania BP stale się rozwija
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BP
Aleksander Ruciński

BP intensywnie rozwija sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych, czego niebawem doświadczymy także w Polsce. Zgodnie z zapowiedziami z ubiegłego roku pierwsze punkty staną w najbliższych 12 miesiącach. Dlaczego koncern paliwowy tak intensywnie inwestuje w punkty ładowania?

Bo okazuje się, że są one opłacalne. Obecnie nie osiągnęły jeszcze rentowności, gdyż wszystkie dochody są inwestowane w budowę kolejnych stacji. BP szacuje jednak, że zmieni się to po 2025 roku, kiedy tempo ekspansji nieco wyhamuje.

W samym 2021 roku sprzedaż energii BP do ładowania elektryków wzrosła o 45 proc. między 2020 a 2021 rokiem. Takie wyniki przekładają się na coraz większe dochody z ładowarkowego biznesu, w którym marże powoli doganiają te uzyskiwane z tradycyjnych paliw.

  • Jeśli mówimy o dystrybutorach paliwa kontra szybkie ładowanie, zbliżamy się do punktu, w którym podstawy biznesowe szybkiego ładowania są lepsze niż w przypadku paliw - twierdzi Emma Delaney z BP w rozmowie z agencją Reuters.

Obecnie BP ma 11 tys. punktów ładowania. Do 2030 roku ma być ich 7 razy więcej. To i tak kropla w morzu w porównaniu z konkurencyjnym Shellem, który do 2025 roku zamierza mieć pół miliona punktów ładowania na całym świecie.

BP w przeciwieństwie do Shella skupia się jednak wyłącznie na najmocniejszych, szybkich ładowarkach, które wymagają większych nakładów finansowych, podczas gdy oferta Shella w dużej mierze bazuje na standardowych urządzeniach o mocy 50 kW.

Niezależnie od preferencji ostatecznie skorzystają na tym klienci, którzy w najbliższych latach będą korzystać z coraz to bardziej rozbudowanej infrastruktury.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟