BP twierdzi, że ładowarki będą bardziej rentowne niż dystrybutory paliw

Jeden z największych graczy na rynku paliw stawia na dynamiczny rozwój sieci ładowania pojazdów elektrycznych. BP twierdzi, że w przyszłości będzie to rentowny biznes, gdyż już dziś marże z ładowarek są bliskie tym uzyskiwanym z dystrybutorów paliw.

Sieć stacji ładowania BP stale się rozwijaSieć stacji ładowania BP stale się rozwija
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BP
Aleksander Ruciński

BP intensywnie rozwija sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych, czego niebawem doświadczymy także w Polsce. Zgodnie z zapowiedziami z ubiegłego roku pierwsze punkty staną w najbliższych 12 miesiącach. Dlaczego koncern paliwowy tak intensywnie inwestuje w punkty ładowania?

Bo okazuje się, że są one opłacalne. Obecnie nie osiągnęły jeszcze rentowności, gdyż wszystkie dochody są inwestowane w budowę kolejnych stacji. BP szacuje jednak, że zmieni się to po 2025 roku, kiedy tempo ekspansji nieco wyhamuje.

W samym 2021 roku sprzedaż energii BP do ładowania elektryków wzrosła o 45 proc. między 2020 a 2021 rokiem. Takie wyniki przekładają się na coraz większe dochody z ładowarkowego biznesu, w którym marże powoli doganiają te uzyskiwane z tradycyjnych paliw.

  • Jeśli mówimy o dystrybutorach paliwa kontra szybkie ładowanie, zbliżamy się do punktu, w którym podstawy biznesowe szybkiego ładowania są lepsze niż w przypadku paliw - twierdzi Emma Delaney z BP w rozmowie z agencją Reuters.

Obecnie BP ma 11 tys. punktów ładowania. Do 2030 roku ma być ich 7 razy więcej. To i tak kropla w morzu w porównaniu z konkurencyjnym Shellem, który do 2025 roku zamierza mieć pół miliona punktów ładowania na całym świecie.

BP w przeciwieństwie do Shella skupia się jednak wyłącznie na najmocniejszych, szybkich ładowarkach, które wymagają większych nakładów finansowych, podczas gdy oferta Shella w dużej mierze bazuje na standardowych urządzeniach o mocy 50 kW.

Niezależnie od preferencji ostatecznie skorzystają na tym klienci, którzy w najbliższych latach będą korzystać z coraz to bardziej rozbudowanej infrastruktury.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach