Dodge był kiedyś jak Tesla. Elektryczny model Circuit EV miał potencjał, ale zabił go kryzys

Dodge - marka, która kojarzy się z dużymi pickupami i sportowym Viperem, całkiem niedawno eksperymentowała z pojazdami elektrycznymi. Model Circuit EV mógł bez obaw rywalizować z Teslą Roadster. Niestety, kryzys ekonomiczny sprawił, że Amerykanie zrezygnowali z tego pomysłu.

Widać podobieństwa do Lotusa, ale Amerykanie zadbali o indywidualny charakter.Widać podobieństwa do Lotusa, ale Amerykanie zadbali o indywidualny charakter.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Przyznacie, że Dodge jest jedną z ostatnich marek, które kojarzą się z napędem elektrycznym. Producent "prawdziwych samochodów" z potężnymi benzyniakami pod maską, w pierwszej dekadzie XXI wieku skalał jednak swój honor prądem, tworząc coś, co wyglądało jak mniejszy, elektryczny odpowiednik Vipera. Auto mogło być ciekawą alternatywą dla rozwijającej wówczas skrzydła Tesli Roadster. Niestety, z powodów finansowych, szybko odeszło w zapomnienie.

Dodge Circuit EV zadebiutował w 2019 roku podczas North American Auto Show. Podobnie jak ówczesna Tesla Roadster miał wiele wspólnego z Lotusem, a dokładniej z modelem Europa, na którym został oparty. Amerykanie dołożyli jednak wszelkich starań, by nadać projektowi sporo indywidualnego charakteru.

Krzykliwe lakiery nadwozia, pokaźne zderzaki czy charakterystyczne reflektory sprawiły, że Circuit EV wyglądał jak mniejsza kopia Vipera. Skromne wnętrze Lotusa ubrano natomiast w skóry, włókno węglowe i bogatsze niż w Lotusie wyposażenie. Najważniejszy był jednak napęd.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

GM wykorzystało silnik elektryczny o mocy 272 KM, który pozwalał osiągać setkę w czasie poniżej 5 sekund. Prędkość maksymalna wynosiła natomiast 193 km/h. Jednostka współpracowała z litowo-jonowymi akumulatorami, które zapewniały 250-300 km zasięgu na jednym ładowaniu - tak przynajmniej twierdził producent.

Interesujący wygląd, niezłe osiągi i przyzwoity zasięg - auto mogło odnieść sukces, gdyby nie globalny kryzys, który boleśnie dotknął amerykańską branżę motoryzacyjną. W tych trudnych czasach projekt uznano za fanaberię, przez co historia elektrycznego Dodge'a skończyła się już w rok po debiucie. Szkoda...

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie