Dyrektor generalny Forda wskazał, dlaczego kierowcy boją się przejść na elektryki

CEO Forda, Jim Farley, podkreślił kwestię "lęku związanego z ładowaniem" jako istotną przeszkodę uniemożliwiającą niektórym konsumentom zdecydowanie się na zakup pojazdu elektrycznego.

Ford produkuje samochody elektryczne m.in. w fabryce w KoloniiFord produkuje samochody elektryczne m.in. w fabryce w Kolonii
Źródło zdjęć: © Ford

Chociaż wielu konsumentów nie martwi się już zasięgiem pojazdów elektrycznych, nadal istnieją obawy dotyczące dostępności stacji ładowania. Aby rozwiązać ten problem, Ford zamierza opracować infrastrukturę, która zapewni klientom wygodne i niezawodne ładowanie samochodów. Firma twierdzi, że ma świadomość, że dostępność ładowarek odgrywa kluczową rolę w łagodzeniu zmartwień konsumentów. Jednym ze sposobów, w jaki Ford zdecydował się niedawno zmniejszyć te obawy, jest współpraca z Teslą i wprowadzenie złącza NACS, które zapewnia kierowcom pojazdów elektrycznych Forda dostęp do 12 tys. ładowarek Tesli w Stanach Zjednoczonych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Nugget 2023 - największy konkurent Volkswagena

Oprócz niepewności związanych z ładowaniem, Farley uznał, że wysoka cena pojazdów elektrycznych stanowi kolejną przeszkodę. Wyraził jednak pewność, że dział Forda zajmujący się pojazdami elektrycznymi (Ford Model E) poradzi sobie z tym problemem, oferując wybór pomiędzy autami klasy premium i niedrogimi. CEO amerykańskiego koncernu uważa, że choć przejście na pojazdy elektryczne będzie powolne, rozwój tego rynku jest nieunikniony i planuje być na nim znaczącym graczem, z prognozowaną produkcją 600 tys. samochodów do 2024 r.

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek