​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]

Nowe BMW iX3 to nie jest po prostu elektryczna wersja X3. Nie jest też jak jego następca – bardziej jak model o dwie generacje przed nim. To, bez przesady pisząc, zapowiedź całkowicie nowej ery w BMW. Na podstawie kontaktu z premierowym SUV-em pokazuję, czego można się po niej spodziewać.

Mateusz Żuchowski

Znaczenie nowego BMW iX3 wykracza poza same liczby. To pierwszy produkcyjny model powstały w ramach programu Neue Klasse – największej inwestycji w historii BMW, która ma wprowadzić ją w zupełnie nową markę. W latach 60. XX wieku auta Neue Klasse pozwoliły na podniesienie poprzeczki w segmencie - i na to samo liczą Niemcy nawiązując do pojęcia "nowej klasy".

Zaczynamy: nowe BMW iX3 to SUV o praktycznie identycznych wymiarach z wersją spalinową (4782 mm długości, 1895 mm szerokości i 1635 mm wysokości – czyli największa zmiana to szerokość, która została zmniejszona o 2 cm dla obniżenia oporów aerodynamicznych) i z ceną podobną do schodzącej generacji produkowanej od 2020 r. (tuż poniżej 300 tys. zł).

Pod względem liczb decydujących o rynkowym powodzeniu elektryka – czyli zasięg i czas ładowania – debiutujące właśnie w ofercie, a fizycznie dostępne w Polsce od wiosny 2026 r. iX3 wyznacza nowy standard na rynku. Jedyna, topowa wersja, w której wchodzi on na rynek wyposażona jest w akumulator o pojemności użytkowej 108,7 kWh, co przy średnim zużyciu energii na poziomie 15,1 – 17,9 kWh/100 km ma przynieść zasięg w obrębie 678 – 805 km. To bezprecedensowy wynik, który ma być osiągalny nie tylko w cyklu pomiaru WLTP, ale również w prawdziwych warunkach drogowych.

Równocześnie, dzięki wyposażeniu auta w możliwość ładowania z mocą do 400 kW, 10 minut postoju na ładowarce będzie wystarczyło na uzupełnienie energii na następne 372 km – potencjalnie, bo w Polsce takich ładowarek jeszcze nie ma i do wiosny przyszłego roku raczej nie będzie.

Autor w nowym BMW iX3 (2025)
Autor w nowym BMW iX3 (2025) © WP Autokult | WWW.TOMKIRKPATRICK.DE

Szósta generacja elektrycznego napędu eDrive ma przynieść jednak również to, co niezmiennie ma być najważniejsze w BMW, czyli frajdę z jazdy. Zagwarantować ma to nowa jednostka sterująca wyposażona w cztery komputery, które będą nie tylko asystować kierowcę nie tylko w tych nudnych sytuacjach jak utrzymywanie pasa ruchu czy zapobieganie zderzeniom, ale też pozwalać mu robić to, do czego nas przyzwyczaiły klasyczne E30 i E39.

W przypadku jedynej dostępnej wersji napędowej iX3 50 xDrive ta obietnica wyrażona jest w mocy 469 KM, która będzie przenoszona na wszystkie cztery koła (przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 s, prędkość maksymalna 210 km/h). Z czasem gama zostanie poszerzana w dół cennika, włącznie z bazową wersją z napędem na jedną oś (tak, zgadliście – tylną).

Prezentowane tu mniejsze i większe rewolucje tylko na przestrzeni najbliższych dwóch lat mają dotrzeć do aż 40 nowych i odświeżonych modeli w gamie. Czego się w nich spodziewać? Odpowiedź znajdziecie w powyższym filmie, w którym poznaję ten samochód i dzielę się z Wami pierwszymi wrażeniami po kontakcie z nim – zapraszam do oglądania!

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje