WAŻNE
TERAZ

Polska wygrywa z Finlandią - taką reprezentację chcemy oglądać!

Zamaskowany Volkswagen ID.3 "wyciekł" przed rozpoczęciem przedsprzedaży

Volkswagen zacznie zbierać zamówienia na pierwszego "elektryka" z rodziny ID 8 maja, choć ciągle nie wiemy, jak auto będzie wyglądać i ile będzie kosztować. Film udostępniony (i szybko zdjęty) przez holenderski oddział producenta uchyla rąbka tajemnicy.

Przedsprzedaż Volkswagena ID.3 (o ile tak będzie się nazywał) rozpocznie się 8 majaPrzedsprzedaż Volkswagena ID.3 (o ile tak będzie się nazywał) rozpocznie się 8 maja
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Volkswagen
Michał Zieliński

Wygląda na to, że elektryczny, kompaktowy hatchback Volkswagena ma nazywać się ID.3. Na to przynajmniej wskazuje wideo, które pojawiło się na holenderskim profilu producenta. Materiał został szybko zdjęty, ale Elektrowóz.pl udało się zrobić zrzuty ekranów, z których dowiadujemy się kilku szczegółów o aucie.

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3 © Zrzut ekranu/Elektrowóz.pl

Po pierwsze, możemy zobaczyć, jak będzie wyglądać. Samochód ciągle jest zamaskowany, ale tak dokładnych zdjęć jeszcze nie było. Wyraźnie widać, że sylwetka będzie przypominać minivana, a reflektory są narysowanie agresywniej niż w prototypie. Co ciekawe, połączono je listwą LED, zupełnie jak w Mercedesie EQC.

Na uwagę zasługują też wąskie słupki A. Powinno przełożyć się to na świetną widoczność. Zgodnie z trendami, z deski centralnej wystaje duży wyświetlacz, ekran pewnie znajdzie się też przed kierowcą. Od boku auto przypomina (bez zaskoczenia) Seata el-Born, zaś tył przywodzi na myśl Golfa.

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3 © Zrzut ekranu/Elektrowóz.pl

Po drugie, dowiadujemy się, jak ID.3 może być sprzedawany. Elektrowóz.pl zwraca uwagę na zapis "1st" przy nazwie modelu, co ich zdaniem oznacza, że początkowo będzie dostępny tylko jeden z trzech wariantów auta. Prawdopodobnie chodzi o topową odmianą, która na jednym ładowaniu przejedzie 550 km. Zagraniczne media informowały, że początkowo do sprzedaży trafi środkowy wariant z deklarowanym zasięgiem 450 km.

Wreszcie, cena, której w filmie nie ma. Oficjalnie Volkswagen mówi jedynie, że przedsprzedaż rozpocznie się 8 maja, lecz nie oznacza to, że poznamy cennik auta. W mediach pojawiła się informacja, że ID.3 w Niemczech ma kosztować przynajmniej 29 990 euro. Odpowiada to kwocie, jaką trzeba wydać na 150-konnego Golfa 2.0 TDI w wersji Comfortline.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"