Tych aut nikt nie chce. Zalegają w polskich salonach od lat

Marka Volvo w ostatnich latach świetnie sobie radziła ze sprzedażą swoich aut i nawet imponowała wynikami w klasie premium. Jednocześnie zadeklarowała pełną elektryfikację do 2030 roku, z której wycofała się w 2024. Wszystko dlatego, że nawet dwuletnie elektryki stoją w salonach.

Volvo EX30Volvo EX30
Źródło zdjęć: © Autokult | Mateusz Lubczański
Marcin Łobodziński

21 samochodów z rocznika 2023 bez przebiegu stoją w salonach Volvo i czekają na nabywców. Wśród nich tylko jeden nie jest elektryczny – to hybrydowe Volvo S90 T8. Pozostałe auta to EX30, C30 oraz XC40 Recharge.

Ciekawostką może tu być EX30, bo to model, który zadebiutował w połowie 2023 roku. Zatem samochody stojące w salonach to m.in. samochody z pierwszej partii dostaw, która się nie sprzedała. Nie jest to dobra wiadomość dla szwedzkiego producenta, bo rzadko zdarza się, by nowość nie cieszyła się zainteresowaniem. Tym bardziej, że ceny były dobre, a dopłaty do aut elektrycznych były w tym czasie bardziej przyjazne niż obecnie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Elektryczna Mazda 6e. Ale z tym ładowaniem to dajcie spokój, kto to widział

Volvo EX30 zadebiutowało w Polsce z ceną 169 900 zł. Niestety żadne ze stojących u dealerów aut nie jest tańsze. Nawet nie zbliża się do tego poziomu. Najtańsze można kupić za 197 390 zł. Pozostałe egzemplarze kosztują minimum 200 tys. zł.

A jak z innymi elektrykami marek premium?

Takiej sytuacji nie ma w Audi. Na serwisie Otomoto nie znajdziecie elektryka tej marki z roku 2023 bez przebiegu. Tego samego nie można powiedzieć już o BMW – 19 aut z linii "i" na sprzedaż. Być może jest to kwestia dużej liczby zamówień tych aut.

Tu można złapać niezłe kąski. Przykładowo, cena modelu i5 M60 startuje od poziomu 492 tys. zł. Tymczasem dwuletnie, nowe auto można kupić za 388 tys. zł - o ponad 100 tys. zł mniej.

Jeszcze więcej elektrycznych aut premium z rocznika 2023 można znaleźć u dealerów Mercedesa. Tylko na Otomoto pojawiło się 29 ogłoszeń sprzedaży. Jednak sporą grupę stanowią takie modele jak Vite, EQT i eCitan. Na takie samochody z napędem elektrycznym naprawdę trzeba amatora.

Opierając się tylko na liczbie ogłoszeń na Otomoto, można by stwierdzić, że Porsche radzi sobie dobrze z wyprzedażą dwuletnich aut elektrycznych. Tylko cztery Tycany czekają na swoich nabywców.

Ciekawostką mogą być dwie sztuki Jaguarów I-Pace'ów z rocznika 2023. Ten model nie jest już produkowany od ponad roku, a nadal można kupić nowe auto. Wyceniono je na 330 i 337 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟