Estrema Fulminea to kolejny hiperelektryk, który imponuje parametrami, ale nie istnieje

Zapowiedzi elektrycznych hiperaut o wręcz niewiarygodnych parametrach w ostatnich latach stanowią prawdziwą plagę. Problem w tym, że większość z nich nigdy nie trafia do produkcji. Czy z włoską estremą będzie podobnie?

Projekt na razie istnieje jedynie wirtualnie.Projekt na razie istnieje jedynie wirtualnie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Estrema
Aleksander Ruciński

Oby nie, bo to ciekawa propozycja, choć jak większość podobnych projektów istnieje tylko wirtualnie. Póki co nie ma nawet jednej przedprodukcyjnej sztuki. Szkoda, bo obiecywane parametry i osiągi naprawdę robią wrażenie. Twórcy twierdzą, że 4 elektryczne silniki dostarczą ponad 2000 KM mocy.

Estrema Fulminea to dzieło Włochów, którzy w przyszłości chcą rywalizować z produktami Rimaca, Lotusa i Pininfariny. Fulminea ma jednak różnić się od większości podobnych dzieł akumulatorami stanowiącymi połącznie litowych akumulatorów z kondensatorami znanymi z Lamborghini Sian. Łączne 100 kWh pojemności powinno przełożyć się na 520 km obiecywanego zasięgu.

Twórcy twierdzą, że dzięki takim technologiom oraz szerokiemu zastosowaniu kompozytów masa własna pojazdu nie przekroczy 1500 kg, co jak na mocarnego elektryka jest naprawdę dobrym wynikiem. Imponujący stosunek mocy do masy ma owocować świetnymi osiągami - 0-320 km/h w czasie poniżej 10 sekund.

Estrema Fulminea (2021)
Estrema Fulminea (2021) © mat. prasowe / Estrema

Zapowiedzi brzmią imponująco, ale czy doczekają się realizacji? Warto trzymać kciuki za to by Włosi zdołali wyprodukować planowaną serię 61 egzemplarzy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze sztuki wyjadą na ulice w 2023 roku.

Wybrane dla Ciebie

Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej