Fiat wstrzymuje produkcję elektrycznej 500-ki. Powód? Nie zgadniecie…

Kolejny producent musi się zmierzyć z malejącym popytem na auta elektryczne. Podczas gdy elektryczny Fiat 500 miał być rewolucją, przez najbliższy czas przestanie wyjeżdżać z fabryki w Turynie. Powodem jest słabnące zainteresowanie modelem.

Fiat 500eFiat 500e
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Filip Buliński

Jak wynika z oświadczenia koncernu Stellantis, właściciela marki Fiat, od 13 września na miesiąc wstrzymana zostanie produkcja elektrycznego Fiata 500. Powodem mają być "trudności na europejskim rynku aut elektrycznych", czego efektem jest zmniejszone zainteresowanie klientów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test: Audi R8 - pożegnanie króla

Fiat nie jest w tej sprawie osamotniony. Z problemem mniejszego zainteresowania mierzy się m.in. koncern VAG czy Ford. Mercedes natomiast zapowiedział już przedłużenie cyklu życiowego spalinowych jednostek i ograniczenie finansowania na rozwój nowych platform dla aut elektrycznych.

Tymczasem problem Włochów jest poważny, bowiem w wakacje zakończono produkcję ich bestsellera – spalinowego Fiata 500. Już w ostatnich miesiącach można było zaobserwować spadającą sprzedaż, kiedy to do końca lipca Fiat wypuścił o 24 proc. egzemplarzy 500-ki (łącznie spalinowej i elektrycznej) mniej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Elektryczna wersja miała schodzącą ze sceny po aż 17 latach spalinową odmianę godnie zastąpić i doprowadzić do elektrycznej rewolucji. Jak widać, klienci niekoniecznie mają na to ochotę. Stellantis już zareagował na taki stan rzeczy i zapowiedział wprowadzenie nowej spalinowej 500-ki na początku 2026 r.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy