Ford Mustang Mach-E GT doczekał się wersji Performance. Jest prawie jak Shelby GT500

Elektryczny Mustang Mach-E doczekał się kolejnego wydania. To najostrzejsza edycja GT Performance zapewniająca świetne osiągi. Niestety nie ma róży bez kolców - imponujące przyspieszenie odbija się negatywnie na zasięgu.

Jaskrawą kolorystykę przełamano żółtymi wstawkami.Jaskrawą kolorystykę przełamano żółtymi wstawkami.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Mustang Mach-E to dla wielu fanów motoryzacji jeżdżąca profanacja. Wszystko dlatego, że Ford wykorzystał jedną z najbardziej kultowych nazw w historii motoryzacji do określenia crossovera, w dodatku zasilanego prądem. Jeśli jednak odstawimy emocje na bok, zauważymy, że elektryczny Mustang to naprawdę niezły samochód.

Wygląda nieźle, a jeździć ma jeszcze lepiej. Szczególnie teraz, gdy w ofercie pojawiła się wersja GT Performance generująca 486 KM mocy i aż 860 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w 3,6 sekundy - prawie tak szybko jak spalinowy, typowo sportowy Mustang Shelby GT500, który w dodatku jest fastbackiem, a nie sporym crossoverem.

Łyżką dziegciu, którą będą musieli przełknąć klienci, jest jednak niższy zasięg. Przy lepszych osiągach, akumulator o pojemności 88 kWh pozwoli maksymalnie pokonać 378 km. Dla porównania, w odmianie GT są to 402 km. Na pocieszenie, w wydaniu Performance dostaniemy jednak kilka ciekawych dodatków.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Wśród nich m.in. 20-calowe felgi, czerwone zaciski hamulców Brembo, sportowe opony Pirelli i czarne, kontrastowe wstawki zdobiące nadwozie. Mowa o błyszczących wlotach powietrza, atrapie chłodnicy i dachu. Zdaje się, że nawet reflektory zostały nieco przyciemnione. Kabinę natomiast wykończono szarą tapicerką z metalicznymi przeszyciami.

Ford rozpocznie przyjmowanie zamówień na ten wariant wiosną 2021 roku. Ceny na razie pozostają nieznane, lecz nie zdziwcie się, jeśli chętnych będzie sporo.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie