Ford Mustang Mach-E GT doczekał się wersji Performance. Jest prawie jak Shelby GT500

Elektryczny Mustang Mach-E doczekał się kolejnego wydania. To najostrzejsza edycja GT Performance zapewniająca świetne osiągi. Niestety nie ma róży bez kolców - imponujące przyspieszenie odbija się negatywnie na zasięgu.

Jaskrawą kolorystykę przełamano żółtymi wstawkami.Jaskrawą kolorystykę przełamano żółtymi wstawkami.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Mustang Mach-E to dla wielu fanów motoryzacji jeżdżąca profanacja. Wszystko dlatego, że Ford wykorzystał jedną z najbardziej kultowych nazw w historii motoryzacji do określenia crossovera, w dodatku zasilanego prądem. Jeśli jednak odstawimy emocje na bok, zauważymy, że elektryczny Mustang to naprawdę niezły samochód.

Wygląda nieźle, a jeździć ma jeszcze lepiej. Szczególnie teraz, gdy w ofercie pojawiła się wersja GT Performance generująca 486 KM mocy i aż 860 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w 3,6 sekundy - prawie tak szybko jak spalinowy, typowo sportowy Mustang Shelby GT500, który w dodatku jest fastbackiem, a nie sporym crossoverem.

Łyżką dziegciu, którą będą musieli przełknąć klienci, jest jednak niższy zasięg. Przy lepszych osiągach, akumulator o pojemności 88 kWh pozwoli maksymalnie pokonać 378 km. Dla porównania, w odmianie GT są to 402 km. Na pocieszenie, w wydaniu Performance dostaniemy jednak kilka ciekawych dodatków.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Wśród nich m.in. 20-calowe felgi, czerwone zaciski hamulców Brembo, sportowe opony Pirelli i czarne, kontrastowe wstawki zdobiące nadwozie. Mowa o błyszczących wlotach powietrza, atrapie chłodnicy i dachu. Zdaje się, że nawet reflektory zostały nieco przyciemnione. Kabinę natomiast wykończono szarą tapicerką z metalicznymi przeszyciami.

Ford rozpocznie przyjmowanie zamówień na ten wariant wiosną 2021 roku. Ceny na razie pozostają nieznane, lecz nie zdziwcie się, jeśli chętnych będzie sporo.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki