Ford Mustang Mach-E GT doczekał się wersji Performance. Jest prawie jak Shelby GT500

Elektryczny Mustang Mach-E doczekał się kolejnego wydania. To najostrzejsza edycja GT Performance zapewniająca świetne osiągi. Niestety nie ma róży bez kolców - imponujące przyspieszenie odbija się negatywnie na zasięgu.

Jaskrawą kolorystykę przełamano żółtymi wstawkami.Jaskrawą kolorystykę przełamano żółtymi wstawkami.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Mustang Mach-E to dla wielu fanów motoryzacji jeżdżąca profanacja. Wszystko dlatego, że Ford wykorzystał jedną z najbardziej kultowych nazw w historii motoryzacji do określenia crossovera, w dodatku zasilanego prądem. Jeśli jednak odstawimy emocje na bok, zauważymy, że elektryczny Mustang to naprawdę niezły samochód.

Wygląda nieźle, a jeździć ma jeszcze lepiej. Szczególnie teraz, gdy w ofercie pojawiła się wersja GT Performance generująca 486 KM mocy i aż 860 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w 3,6 sekundy - prawie tak szybko jak spalinowy, typowo sportowy Mustang Shelby GT500, który w dodatku jest fastbackiem, a nie sporym crossoverem.

Łyżką dziegciu, którą będą musieli przełknąć klienci, jest jednak niższy zasięg. Przy lepszych osiągach, akumulator o pojemności 88 kWh pozwoli maksymalnie pokonać 378 km. Dla porównania, w odmianie GT są to 402 km. Na pocieszenie, w wydaniu Performance dostaniemy jednak kilka ciekawych dodatków.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Wśród nich m.in. 20-calowe felgi, czerwone zaciski hamulców Brembo, sportowe opony Pirelli i czarne, kontrastowe wstawki zdobiące nadwozie. Mowa o błyszczących wlotach powietrza, atrapie chłodnicy i dachu. Zdaje się, że nawet reflektory zostały nieco przyciemnione. Kabinę natomiast wykończono szarą tapicerką z metalicznymi przeszyciami.

Ford rozpocznie przyjmowanie zamówień na ten wariant wiosną 2021 roku. Ceny na razie pozostają nieznane, lecz nie zdziwcie się, jeśli chętnych będzie sporo.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie