Ford wyprodukował już 150-tysięcy Mustangów Mach-E, dostępnych w 37 krajach i planuje podbój kolejnych rynków w 2023 roku

Ford wyprodukował 150-tysięcznego Mustanga Mach-E, którego produkcja ruszyła prawie dwa lata temu. To ważny kamień milowy, ponieważ firma planuje osiągnięcie rocznej produkcji 600 tys. samochodów elektrycznych do końca 2023 roku i ponad dwóch milionów rocznie do 2026 roku.

Źródło zdjęć: © materiały partnera
  • Z linii produkcyjnych zjechał 150-tysięczny Ford Mustang Mach-E, oferowany obecnie w 37 krajach na całym świecie z planami podboju kolejnych rynków w przyszłym roku
  • Firma przyspiesza produkcję Mustanga Mach-E, zakładając globalny roczny volumen modelu na poziomie 270 tys. sztuk, co wynika z planu produkcji 600 samochodów elektrycznych rocznie do końca 2023 r. i dwóch milionów do 2026 r.
  • 8 na 10 nabywców Mustanga Mach-E w USA i 9 na 10 w Europie jeździło wcześniej pojazdem spalinowym, decydując się na Mustanga Mach-E
  • Ford jest marką nr 2 w sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA dzięki silnemu popytowi na Mustanga Mach-E, który na stokach dealerskich znajduje właścicieli w zaledwie 10 dni

Niemal cały tak wysoki wolumen sprzedaży zapewnili Mustangowi Mach-E klienci wymieniający samochód spalinowy na elektryczny – 8 na 10 nabywców z USA i 9 na 10 klientów europejskich – co dowodzi, że Ford produkuje modele elektryczne, które trafiają w potrzeby szerokiej grupy klientów.

– Kiedy ten model otrzymał logo Mustanga, wiedzieliśmy, że będzie wielu sceptyków. Nie do końca wiedzieliśmy wtedy, jak bardzo stanie się popularny – powiedział Darren Palmer, wiceprezes ds. programów pojazdów elektrycznych, Ford Model e. – Uwielbiam spotykać Mustangi Mach-E na drogach i rozmawiać z ich właścicielami, a widzę ich coraz więcej – dodał Palmer.

© materiały partnera

W 2023 roku Mustang Mach-E jest dostępny w 37 krajach na całym świecie, w pierwszym roku po debiucie model obecny był na 22 rynkach. Nowa Zelandia, Brazylia i Argentyna to jedne z najnowszych rynków, dodanych do spisu stajni Mustanga Mach-E. Globalny wzrost sprzedaży zbiegł się z modernizacją, podnoszącą moce produkcyjne zakładu w Cuautitlán, w którym powstał 150-tysięczny egzemplarz modelu.

– Zakład aż dudni – powiedziała Deborah Manzano, dyrektor ds. produkcji Forda. – Jest nowa linia montażu baterii, nowa linia podwozi, linia montażowa dodatków, naprawdę maksymalnie wykorzystujemy przestrzeń, aby produkować więcej egzemplarzy Mustanga Mach-E. Ostatnio dodaliśmy też nową lakiernię. Nigdzie linia nie stoi zbyt długo!

© materiały partnera

Mustang Mach-E nadal udowadnia swoją popularność, zdobywając nagrody i wyróżnienia, m.in. jako samochód roku w konkursie North American Utility, czy najwyżej oceniony luksusowy model elektryczny w plebiscycie portalu motoryzacyjnego Edmunds.

Materiał prasowy Ford Polska
Źródło artykułu: Materiał Partnera
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy