Elektryczny Hummer w oficjalnej zapowiedzi. 1000 KM i 15 tysięcy Nm to nie żarty

General Motors oficjalnie potwierdziło plany produkcji nowego Hummera, który będzie elektrycznym pickupem. Egzemplarz przedprodukcyjny zostanie zaprezentowany już w maju 2020 roku. Ma szokować danymi technicznymi, a w szczególności maksymalnym momentem obrotowym.

Amerykanie opublikowali już oficjalną zapowiedź.Amerykanie opublikowali już oficjalną zapowiedź.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

General Motors rzuca wyzwanie Tesli, zapowiadając nowego pickupa z potężnym napędem elektrycznym. Jeśli zapewnienia doczekają się realizacji, będziemy mieli do czynienia z czymś naprawdę wyjątkowym, co sprawi, że wszyscy zapomną o Cybertrucku.

Amerykanie chwalą się, że generatory zasilane prądem będą w stanie wykrzesać aż 1000 KM mocy. Jeśli taka wartość nie robi na was wrażenia, warto wspomnieć również o maksymalnym momencie obrotowym - ten natomiast przekroczy wartość 15 tysięcy Nm. Na razie nie wiemy, w jaki sposób GM zamierza osiągnąć pułap nieosiągalny nawet dla ciężarówek.

Co więcej, nowy Hummer ma być też całkiem szybki - zgodnie z zapowiedziami, pierwsza setka pojawi się na liczniku już po 3 sekundach. Prędkość maksymalna na razie nie jest znana, lecz biorąc pod uwagę prawdopodobną masę, wymiary i charakter pojazdu, raczej nie będzie to zbyt wysoka wartość.

GMC Hummer EV - bo tak brzmi pełna nazwa tego imponującego projektu - ujrzy światło dzienne już wiosną. Będzie to wersja przedprodukcyjna pokazująca możliwości modelu, który ostatecznie ma trafić na rynek w drugiej połowie 2021 roku. Amerykanie pochwalili się już nawet pierwszą wizualizacją frontu - jak przystało na pickupa z USA, przód jest naprawdę potężny.

Nie pozostaje nic innego jak trzymać kciuki za prawdopodobnie najciekawszego przedstawiciela rodzącego się dopiero segmentu elektrycznych pickupów. Zarówno wspomniana Tesla, jak i Rivian mogą mieć spory problem z przyciągnięciem uwagi klientów, gdy na scenę wkroczy nowy Hummer.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki