Brakuje tylko kapci. Hyundai Seven Concept to dom na kołach

Hyundai Seven Concept to coś w rodzaju luksusowego apartamentu na kołach. Wnętrze robi wrażenie. Nadwozie w sumie też, dopóki nie spojrzymy na tylną klapę, budzącą jednoznaczne skojarzenia.

Karawan jak nic...Karawan jak nic...
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Seven Concept to zapowiedź przyszłego, elektrycznego SUV-a, który uzupełni gamę elektrycznych modeli Ioniq. Jak przystało na projekt koncepcyjny, pojazd wyróżnia się wyjątkowymi rozwiązaniami. Na przykład nadwozie nie ma słupka B, przez co zapewnia wygodny dostęp do sporej kabiny.

Zamiast wnętrza typowego dla samochodów dostaniecie tu jednak coś w rodzaju luksusowego pokoju. Materiały, design i konfiguracja przywodzą na myśl domowy salon. Są fotele, które równie dobrze sprawdziłyby się przed telewizorem. Są też podnóżki. Sam kokpit wygląda natomiast jak wymyślna komoda.

Hyundai nie ukrywa, że taki był zamysł. Kierowca i pasażerowie mają poczuć się tu jak w domu. Ale dlaczego pogrzebowym? Takie pytanie można sobie zadać, patrząc na tył, gdyż przeszklona klapa otoczona kryształami w kształcie pikseli wygląda jak żywcem wyjęta z pojazdów przewożących trumny. Z pewnością nie taki był zamysł stylistów, ale to pierwsze, co przyszło mi do głowy, gdy zobaczyłem grafiki.

Wnętrze to luksusowy salon
Wnętrze to luksusowy salon © mat. prasowe / Hyundai

Poza tym detalem Seven Concept wydaje się jednak naprawdę dobry. Futuryzm nadwozia miesza się tu z wyjątkowo przytulnym wnętrzem, które ma być odpowiedzią na rozwijające się technologie autonomicznej jazdy i rozwiązaniem zapewniającym odpoczynek w trakcie podróży.

Tak jak bratnia Kia EV9, Seven Concept oparty jest na platformie E-GMP. Producent nie zdradza danych technicznych, ale wspomina o zasięgu na poziomie 480 km i możliwości szybkiego ładowania. Na szczegóły trzeba jednak jeszcze poczekać.

Premierę wersji produkcyjnej, która z pewnością będzie mocno ugrzeczniona, wstępnie zaplanowano na 2024 rok. Może do tego czasu styliści zrobią coś z tylną klapą.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek