ID.X wejdzie do produkcji jako ID.3 GTX. Volkswagen podjął decyzję

Czy elektryk może być hot hatchem? Czemu nie! Tak przynajmniej uważa VW, który uzupełni ofertę ID.3 sportowym GTX. Będzie to trzeci model z gamy sportowych aut na prąd niemieckiego producenta, ale osiągi będą nieco skromniejsze, niż zapowiadano.

ID.X wejdzie do produkcji jako ID.3 GTXID.X wejdzie do produkcji jako ID.3 GTX
Źródło zdjęć: © fot. Linkedin.com/Ralf Brandstätter
Filip Buliński

Kilka miesięcy temu Volkswagen pokazał prototyp elektrycznego hot hatcha ID.X, który był po prostu sportowym odpowiednikiem ID.3. I chociaż samochód wydawał się gotowy do produkcji, pozostał konceptem, którego przyszłość nie jest pewna. Teraz jednak wątpliwości zostały rozwiane.

Jak podaje brytyjski portal Auto Express, prezes Volkswagena, Ralf Brandstätter, podczas rozmowy na targach IAA w Monachium potwierdził, że ID.X niebawem trafi na rynek pod nazwą ID.3 GTX. Oznacza to, że będzie on już trzecim modelem spod znaku GTX, po ID.4 i ID.5 (na którego oficjalną premierę wciąż czekamy).

Kiedy możemy się go spodziewać? Najprawdopodobniej premiera odbędzie się już w 2022 r. Samochód nie będzie jednak miał imponujących danych jak prototyp, który dysponował 330-konnym tandemem silników elektrycznych i rozpędzał się do setki w 5,3 s. Chociaż zachowa napęd na 4 koła, to silniki będą generować nieco mniej mocy. Prawdopodobnie znajdziemy tu ten sam zestaw, co w ID.4 GTX, który ma łącznie 300 KM.

Trzeba przyznać, że to i tak całkiem spora wartość jak na hot hatcha, którego masa będzie oscylowała w okolicy 1400 kg. Miejmy nadzieję, że pozostałe zapowiadane elementy, takie jak tryb driftu czy detale nadwozia i elementy wykończenia, które znacznie uatrakcyjniały wygląd ID.3, także wejdą do fazy produkcyjnej.

Pojawiło się także pytanie o jeszcze wcześniej pokazaną wizualizację ID.3 w wersji cabrio. Tu nastroje są nieco chłodniejsze, ale Ralf Brandstätter nie wyklucza takiej możliwości, twierdząc, że decyzja nie została jeszcze podjęta.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie