WAŻNE
TERAZ

Wiceminister finansów zrezygnował ze stanowiska

ID.X wejdzie do produkcji jako ID.3 GTX. Volkswagen podjął decyzję

Czy elektryk może być hot hatchem? Czemu nie! Tak przynajmniej uważa VW, który uzupełni ofertę ID.3 sportowym GTX. Będzie to trzeci model z gamy sportowych aut na prąd niemieckiego producenta, ale osiągi będą nieco skromniejsze, niż zapowiadano.

ID.X wejdzie do produkcji jako ID.3 GTXID.X wejdzie do produkcji jako ID.3 GTX
Źródło zdjęć: © fot. Linkedin.com/Ralf Brandstätter
Filip Buliński
SKOMENTUJ

Kilka miesięcy temu Volkswagen pokazał prototyp elektrycznego hot hatcha ID.X, który był po prostu sportowym odpowiednikiem ID.3. I chociaż samochód wydawał się gotowy do produkcji, pozostał konceptem, którego przyszłość nie jest pewna. Teraz jednak wątpliwości zostały rozwiane.

Jak podaje brytyjski portal Auto Express, prezes Volkswagena, Ralf Brandstätter, podczas rozmowy na targach IAA w Monachium potwierdził, że ID.X niebawem trafi na rynek pod nazwą ID.3 GTX. Oznacza to, że będzie on już trzecim modelem spod znaku GTX, po ID.4 i ID.5 (na którego oficjalną premierę wciąż czekamy).

Kiedy możemy się go spodziewać? Najprawdopodobniej premiera odbędzie się już w 2022 r. Samochód nie będzie jednak miał imponujących danych jak prototyp, który dysponował 330-konnym tandemem silników elektrycznych i rozpędzał się do setki w 5,3 s. Chociaż zachowa napęd na 4 koła, to silniki będą generować nieco mniej mocy. Prawdopodobnie znajdziemy tu ten sam zestaw, co w ID.4 GTX, który ma łącznie 300 KM.

Trzeba przyznać, że to i tak całkiem spora wartość jak na hot hatcha, którego masa będzie oscylowała w okolicy 1400 kg. Miejmy nadzieję, że pozostałe zapowiadane elementy, takie jak tryb driftu czy detale nadwozia i elementy wykończenia, które znacznie uatrakcyjniały wygląd ID.3, także wejdą do fazy produkcyjnej.

Pojawiło się także pytanie o jeszcze wcześniej pokazaną wizualizację ID.3 w wersji cabrio. Tu nastroje są nieco chłodniejsze, ale Ralf Brandstätter nie wyklucza takiej możliwości, twierdząc, że decyzja nie została jeszcze podjęta.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców