Kierowcy Volkswagenów otrzymają rekompensaty. W Niemczech osiągnięto porozumienie

830 mln euro trafi do 260 tysięcy klientów niemieckiej marki. To efekt działań Federalnego Stowarzyszenia Centrów Konsumenckich, które walczyło o odszkodowania w związku z nadmierną emisją tlenków azotu przez auta grupy VAG z jednostką wysokoprężną.

Nowe logo Volkswagena ma pasować do jego elektrycznej przyszłości.Nowe logo Volkswagena ma pasować do jego elektrycznej przyszłości.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Właściciele pojazdów otrzymają od 1350 do 6257 euro w zależności od modelu i jego wieku. Przedstawiciele stowarzyszenia VZBZ (Verbraucherzentrale-Bundesverband) poinformowali, że średnio będzie to ok. 15 proc. ceny zakupu auta. Wycena zostanie przedstawiona zainteresowanym, a jeśli uznają oni ją za zbyt niską, mogą walczyć o więcej pieniędzy w indywidualnych procesach. Co ciekawe, to Volkswagen pokryje koszty prawnika, jeśli właściciel będzie szukał porady.

Pieniędzy nie otrzymają kierowcy, którzy kupili auto po 31 grudnia 2015 roku (czyli kilka miesięcy po rozpoczęciu się afery Dieselgate) oraz ci, którzy nie mieszkali w Niemczech. Członek zarządu Volkswagen AG, Hiltrud Werner stwierdziła, że jest to "uczciwe rozwiązanie", a firma zrobi wszystko, by zrealizować wypłaty "tak szybko, jak będzie to możliwe". Najprawdopodobniej stanie się to jeszcze w marcu 2020 roku.

W Polsce urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Volkswagen Group Polska kary w wysokości 120 mln zł, co jest najwyższą karą dotyczącą naruszenia zbiorowych interesów. Na taką sankcję zdecydowano się za wprowadzenie klientów w błąd co do rzeczywistej emisji zanieczyszczeń oraz odrzucanie reklamacji nabywców aut.

"Volkswagen manipulował wskaźnikami emisji spalin — wprowadzał konsumentów w błąd, twierdząc, że jego pojazdy są przyjazne środowisku. Rośnie świadomość ekologiczna Polaków, więc wiele osób mogło celowo wybierać samochody, które emitują mniejsze ilości szkodliwych substancji" – stwierdził Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Nowa marka w Polsce. Nie z Chin i kusi rekordową gwarancją
Nowa marka w Polsce. Nie z Chin i kusi rekordową gwarancją
Luksusowy van Mercedesa coraz bliżej. Znamy datę premiery
Luksusowy van Mercedesa coraz bliżej. Znamy datę premiery
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇