Lexus UX300e z polskim cennikiem. Wiemy, ile kosztuje pierwszy elektryk marki

Lexus - jak przystało na markę wywodzącą się z Toyoty - jest specjalistą od hybryd. Niedawno jednak gama została uzupełniona o pierwszy model z w pełni elektrycznym napędem. To UX300e, który właśnie został wyceniony w Polsce.

Lexus UX300eLexus UX300e
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lexus
Aleksander Ruciński

Lexus UX300e wygląda niemal identycznie jak jego spalinowy odpowiednik. Nic dziwnego, gdyż różnice dotyczą głównie napędu i kilku zmian technicznych. Z uwagi na wyższą masę, nadwozie zyskało dodatkowe wzmocnienia. Zwiększono też siłę tłumiącą amortyzatorów.

Jeśli zaś chodzi o kwestie wizualne, odmianę elektryczną poznacie po innych felgach, charakterystycznej klapce skrywającej gniazdo ładowania oraz oczywiście oznaczeniach "Electric", które zdradzają, że jest to samochód zasilany prądem.

Za napęd odpowiada elektryczna jednostka o mocy 150 kW (204 KM), pozwalająca osiągać setkę w 7,5 sekundy i rozpędzać się do 160 km. Według danych producenta na pełnym akumulatorze o pojemności 54,3 kWh przejedziemy około 315 km. To jedyna dostępna konfiguracja wyceniana minimalnie na 214 900 zł. Klienci mogą za to wybierać spośród kilku wersji wyposażenia. Listę znajdziecie poniżej.

Lexus UX300e
Lexus UX300e © mat. prasowe / Lexus

Lexus UX300e - ceny i wyposażenie:

  • Pure - od 214 900 zł - standardowo m.in. dwustrefowa klimatyzacja, aktywny tempomat, 17-calowe felgi, reflektory Bi-LED, multimedia z nawigacją, Android Auto i Apple CarPlay, pakiet systemów wsparcia kierowcy
  • Business Edition - od 219 900 zł - dodatkowo m.in. czujnik deszczu, czuniki parkowania, relingi dachowe, przyciemniane szyby
  • Prestige - od 247 900 zł - dodatkowo m.in. system bezkluczykowy z kartą zamiast kluczyka, 18-calowe felgi, skórzana tapicerka
  • Omotenashi - od 277 900 zł - dodatkowo m.in. kamera cofania z widokiem 360 stopni, elektryczna klapa bagażnika, lusterka fotochromatyczne, adaptacyjne światła drogowe + doświetlanie zakrętów, system audio Mark Levinson, system monitorowania martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie