Nowa Toyota C-HR już w produkcji. W tle ogromna inwestycja

Toyota C-HR nowej generacji właśnie trafiła do produkcji w tureckim zakładzie giganta z Japonii. Z tym wydarzeniem powiązana jest istotna inwestycja, która ma spore znaczenie dla europejskiej elektromobilności.

Ruszyła produkcja nowej Toyoty C-HRRuszyła produkcja nowej Toyoty C-HR
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Irene Alcala Ronchas (TME), Toyota
Kamil Niewiński

Toyota C-HR nowej generacji otwiera kolejny rozdział w historii tego niezwykle popularnego crossovera producenta z Kraju Kwitnącej Wiśni. W kontekście nowego wcielenia nie mówi się już o rewolucji, a raczej o rozwijaniu dobrze przyjętych rozwiązań i usprawnianiu ich. Tak naprawdę jedyną rzeczywiście mocną zmianą jest design, który czerpie wzorce m.in. z nowego Priusa czy bZ4X, a także wprowadzenie hybrydy plug-in.

Łącznie pierwsza generacja Toyoty C-HR rozeszła się w nakładzie ponad 800 tys. egzemplarzy, co dla Japończyków jest wielkim sukcesem. Czy następca pobije ten wynik? Trudno to teraz wróżyć, lecz moment pojawienia się na ulicach pierwszych egzemplarzy tego auta jest już coraz bliższy. W Turcji rozpoczęła się bowiem produkcja nowej Toyoty C-HR.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota C-HR po liftingu: szybcy i wściekli... bo zginął zegarek!

By móc dostosować zakład Toyota Motor Manufacturing Turkey w miejscowości Sakarya do produkcji C-HR, Toyota zainwestowała w jej rozwój aż 308 mln euro (ok. 1,36 mld zł). Dzięki temu fabryka jest teraz w stanie produkować nie tylko hybrydy plug-in, ale również baterie do nich.

C-HR będzie tym samym pierwszym modelem Toyoty, w którym instalowane będą baterie produkowane w Europie. Tym przynajmniej chwali się marka, chociaż formalnie miejscowość leży w azjatyckiej części Turcji.

Toyota C-HR na start dostępna będzie z dwiema hybrydami - jednej o pojemności 1,8 l (140 KM) i drugiej 2,0 l (197 KM). Dopiero z czasem do oferty dołączona zostanie hybryda plug-in o mocy 223 KM, którą można znaleźć np. w nowym Priusie. Ceny crossovera zaczynają się zaś od 139 900 zł. 

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie