Opel szykuje rajdową Corsę. Tak, będzie elektryczna

Opel planuje na sezon 2020/21 zbudować 20 sztuk Opla Corsy-e Rally
Opel planuje na sezon 2020/21 zbudować 20 sztuk Opla Corsy-e Rally
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

16.12.2019 11:59, aktual.: 13.03.2023 13:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Opel dołącza do grona producentów, którzy rezygnują ze spalinowych wersji aut przygotowanych do motorsportu. Niemiecki producent przewidział specjalną serię ADAC Opel e Rally Cup, która ma wystartować w sezonie 2020/21. Zamówienia na elektryczną, rajdową Corsę właśnie ruszyły.

Głośnym echem odbił się start Krzysztofa Hołowczyca w elektrycznym Fordzie Fiesta na os. Karowa podczas finału Rajdu Barbórki. Nietrudno się domyśleć, że to echo miało negatywny oddźwięk wśród fanów rajdów samochodowych. Kolejny producent, który stawia na elektromobilność także w motorsporcie, utwierdza tylko w przekonaniu, że w świecie rajdów czeka nas żwir, błoto i…świst.

Opel poddaje intensywnym testom rajdową odmianę swojego najnowszego dzieła – Corsy. Na trasach nie usłyszymy jednak ostrego ryku benzynowej jednostki, a delikatny świst elektrycznego silnika. Ponieważ doświadczenia niemieckiego producenta w kwestii elektrycznych rajdówek były zerowe, wszystkie ich początkowe założenia opierały się na symulacjach i kalkulacjach. Dopiero wraz z kolejnymi badaniami fizycznych modeli, mogą one być zastępowane rzeczywistymi wynikami.

Zarówno akumulatory, jak i silnik rajdówki ma pochodzić z seryjnego Opla Corsy-e
Zarówno akumulatory, jak i silnik rajdówki ma pochodzić z seryjnego Opla Corsy-e© fot. mat. prasowe

W odmianie rajdowej wykorzystane zostaną te same akumulatory co w seryjnej Corsie-e, a do napędu będzie służył 136-konny silnik elektryczny, który zostanie dopasowany do rajdowych odcinków specjalnych przez dział Opel Motorsport. Co więcej, samochód zostanie wyposażony w 3 tryby jazdy. "Tryb rywalizacji" daje kierowcy do dyspozycji pełną moc i maksymalny moment obrotowy, podczas gdy "tryb deszczowy" dostosuje osiągi do mokrej nawierzchni. Ostatni będzie "tryb eco" (jakkolwiek to brzmi w rajdówce), który będzie się sprawdzał między etapami oraz na dojeździe do strefy serwisowej.

  • Postanowiliśmy również, że Corsa-e Rally powinna dorównywać, a nawet przekraczać wysokie standardy swojego benzynowego poprzednika, którym był Opel Adam Cup – mówi Jörg Schrott, dyrektor Opel Motorsport. – Pod tym względem także jesteśmy na dobrej drodze. Przy zbliżonej mocy maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm, a więc jest znacznie wyższy niż w Adamie Cup. Środek ciężkości znajduje się nisko, dzięki akumulatorowi zamontowanemu pod podłogą. Rozkład mas również jest bardzo korzystny, co ma wyjątkowe znaczenie dla zwrotności samochodu wykorzystywanego w sporcie. Teraz musimy ustalić optymalne nastawy zawieszenia, więc w styczniu zaczynamy symulację rzeczywistych warunków rajdowych – dodaje.
Choć samochód poddawany jest jeszcze intensywnym testom, pierwsze egzemplarze mają trafić do właścicieli jeszcze przed lipcem
Choć samochód poddawany jest jeszcze intensywnym testom, pierwsze egzemplarze mają trafić do właścicieli jeszcze przed lipcem© fot. mat. prasowe

Na sezon 2020/21 Opel planuje zbudować 20 sztuk rajdowego Opla Corsy-e Rally. Zamówienia na to auto, jak i zapisy na ADAC Opel e Rally Cup już ruszyły.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
rajdyOpelOpel Corsa