PGE wycofuje się z ładowarek. Spółka "optymalizuje projekty"

Polska Grupa Energetyczna nie wybuduje ładowarek na autostradach A1, A2 i A4. Spółka tłumaczy to optymalizacją zadań i projektów. Nie wiadomo na razie, kto przejmie sieć i infrastrukturę.

PGE jest też odpowiedzialne (po części) za projekt polskiego samochodu elektrycznego Izera.PGE jest też odpowiedzialne (po części) za projekt polskiego samochodu elektrycznego Izera.
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Mateusz Lubczański

Konsorcjum PGE Nowa Energia i 4Mobility zrezygnowało z umowy dzierżawy nieruchomości od GDDKiA pod stacje ładowania – podaje portal WysokieNapiecie.pl. Oznacza to, że spółka straciła 50 tys. zł wadium na rzecz zarządcy dróg, a kierowcy będą musieli jeszcze poczekać na 6 ładowarek, przynajmniej dopóki Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie znajdzie kolejnych zainteresowanych.

Chodzi o następujące Miejsca Obsługi Podróżnych: Skoszewy (A1), Ciosny (A2), Prószków (A4) i Krajków Północ (również autostrada A4).

Jeszcze na początku roku PGE miała ambitne plany rozwoju stacji ładowania w Polsce. Przewidywały one, że spółka "wskoczy" na 2. miejsce pod względem liczby ładowarek po instalacji 283 nowych punktów. W praktyce jednak PGE wycofuje się z tych inwestycji. Biuro prasowe mówi o "optymalizacji zadań i projektów".

"Rozwój infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych pozostaje projektem spoza podstawowej działalności Grupy PGE, stąd podjęte decyzje o niekontynuowaniu dalszych działań w tym obszarze" - dowiedział się portal WysokieNapiecie.pl. Nie zmienia to faktu, że do końca sierpnia 2020 spółka chce pobierać opłaty za ładowanie na wszystkich swoich stacjach.

Nie wiadomo, kto przejmie wspomniane punkty od PGE. Faworyzowany jest Greenway, jak i Orlen, lecz GDDKiA nie wskazuje, z kim będzie budować ładowarki, lecz informuje, że odpowiednie propozycje zostaną złożone jeszcze w tym roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie