Pierwsza i ostatnia hybryda marki - Polestar 1 zniknie z rynku

To ostatni rok produkcji Polestara 1 - pierwszego, indywidualnego modelu marki wydzielonej przez Volvo, a przy okazji ciekawej hybrydy plug-in. Producent zapowiada, że od teraz wszystkie nowe modele będą w pełni elektryczne. Czego powinniśmy się spodziewać?

Polestar 1 raczej nie doczeka się bezpośredniego następcy.Polestar 1 raczej nie doczeka się bezpośredniego następcy.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Polestar
Aleksander Ruciński

Polestar 1 ujrzał światło dzienne w 2017 roku. Było to pierwsze auto marki wydzielonej spod skrzydeł Volvo. Samochód napędzany doładowaną 2-litrówką i dwoma silnikami elektrycznymi był - a właściwie jeszcze jest - jedną z najciekawszych hybryd plug-in dostępnych na rynku. Niestety, jego produkcja zostanie zakończona jeszcze w tym roku.

Przedstawiciele marki w oficjalnym komunikacie prasowym uspokajają, że wszystko przebiega zgodnie z planem - rynkowy żywot Polestara 1 miał trwać 4 lata i właśnie dobiega końca. I choć nie jest to najważniejszy czy najpopularniejszy samochód w historii, zapewne wiele osób zatęskni za 628-konnym napędem i sporym, jak na hybrydę plug-in, elektrycznym zasięgiem, wynoszącym blisko 100 km.

Od teraz wszystkie nowe modele marki będą w pełni elektryczne - począwszy od znanego nam już Polestara 2, poprzez prawdopodobne modele 3 i 4. Żaden z nich nie zastąpi jednak bezpośrednio wyjątkowej "jedynki", wizualnie będącej czymś na kształt Volvo S90 z nadwoziem coupe.

Wśród kolejnych propozycji z pewnością znajdzie się produkcyjna wersja konceptu Precept, zapowiedzianego na początku 2020 roku. Firma wiąże z tym projektem spore nadzieje, licząc zapewne, że poważnie zagrozi on produktom Tesli.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie