Polestar 5 będzie rywalem Taycana. Szwedzi zaszaleli z mocą

Polestar 5 właśnie zadebiutował w Goodwood. Póki co w formie przedprodukcyjnego egzemplarza testowego. Już dziś jednak wiadomo, że jest na co czekać. Producent pochwalił się bowiem imponującą specyfikacją.

Polestar 5 w GoodwoodPolestar 5 w Goodwood
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Polestar
Aleksander Ruciński

Piątka będzie topowym modelem w gamie Polestara, łączącym wygodę i luksus ze sportowymi osiągami. Zresztą zdradzają to już same linie nadwozia. Częściowo ubranego w kamuflaż, lecz narysowanego dynamicznie i nowocześnie.

Ważniejsze jest jednak to, co znajdziemy pod spodem. Mowa o elektrycznym napędzie opartym na dwóch silnikach o łącznej mocy 884 KM. Maksymalny moment obrotowy także zapowiada się nieźle - wyniesie 900 Nm. Wciąż nie jest to poziom najmocniejszej Tesli Model S, co nie zmienia faktu, że emocji raczej nie zabraknie.

Tym bardziej, że Polestar nie zamierza skupiać się tylko na szybkich sprintach. Piątka ma być autem, które będzie zdolne powalczyć z Porsche Taycanem czy Audi e-tronem GT. To wszystko to przy więcej niż przyzwoitym zasięgu. Akumulator o pojemności 103 kWh pozwoli pokonać ponad 500 km na jednym ładowaniu. Spora w tym zasługa aerodynamiki, niskich oporów powietrza i stosunkowo lekkiej konstrukcji, choć konkretne dane wciąż pozostają nieznane.

Polestar
Polestar © mat. prasowe / Polestar

Co ciekawe, Polestar 5 powstanie na platformie zarezerwowanej tylko dla tego modelu. Nie znajdziecie jej w żadnej innej propozycji koncernu. Przynajmniej na razie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, produkcyjne wydanie zadebiutuje w 2024 roku. Wydaje się, że jest na co czekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀