Polestar 5 będzie rywalem Taycana. Szwedzi zaszaleli z mocą
Polestar 5 właśnie zadebiutował w Goodwood. Póki co w formie przedprodukcyjnego egzemplarza testowego. Już dziś jednak wiadomo, że jest na co czekać. Producent pochwalił się bowiem imponującą specyfikacją.
27.06.2022 | aktual.: 10.03.2023 13:52
Piątka będzie topowym modelem w gamie Polestara, łączącym wygodę i luksus ze sportowymi osiągami. Zresztą zdradzają to już same linie nadwozia. Częściowo ubranego w kamuflaż, lecz narysowanego dynamicznie i nowocześnie.
Ważniejsze jest jednak to, co znajdziemy pod spodem. Mowa o elektrycznym napędzie opartym na dwóch silnikach o łącznej mocy 884 KM. Maksymalny moment obrotowy także zapowiada się nieźle - wyniesie 900 Nm. Wciąż nie jest to poziom najmocniejszej Tesli Model S, co nie zmienia faktu, że emocji raczej nie zabraknie.
Tym bardziej, że Polestar nie zamierza skupiać się tylko na szybkich sprintach. Piątka ma być autem, które będzie zdolne powalczyć z Porsche Taycanem czy Audi e-tronem GT. To wszystko to przy więcej niż przyzwoitym zasięgu. Akumulator o pojemności 103 kWh pozwoli pokonać ponad 500 km na jednym ładowaniu. Spora w tym zasługa aerodynamiki, niskich oporów powietrza i stosunkowo lekkiej konstrukcji, choć konkretne dane wciąż pozostają nieznane.
Co ciekawe, Polestar 5 powstanie na platformie zarezerwowanej tylko dla tego modelu. Nie znajdziecie jej w żadnej innej propozycji koncernu. Przynajmniej na razie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, produkcyjne wydanie zadebiutuje w 2024 roku. Wydaje się, że jest na co czekać.