Polestar 5 będzie rywalem Taycana. Szwedzi zaszaleli z mocą

Polestar 5 właśnie zadebiutował w Goodwood. Póki co w formie przedprodukcyjnego egzemplarza testowego. Już dziś jednak wiadomo, że jest na co czekać. Producent pochwalił się bowiem imponującą specyfikacją.

Polestar 5 w GoodwoodPolestar 5 w Goodwood
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Polestar
Aleksander Ruciński

Piątka będzie topowym modelem w gamie Polestara, łączącym wygodę i luksus ze sportowymi osiągami. Zresztą zdradzają to już same linie nadwozia. Częściowo ubranego w kamuflaż, lecz narysowanego dynamicznie i nowocześnie.

Ważniejsze jest jednak to, co znajdziemy pod spodem. Mowa o elektrycznym napędzie opartym na dwóch silnikach o łącznej mocy 884 KM. Maksymalny moment obrotowy także zapowiada się nieźle - wyniesie 900 Nm. Wciąż nie jest to poziom najmocniejszej Tesli Model S, co nie zmienia faktu, że emocji raczej nie zabraknie.

Tym bardziej, że Polestar nie zamierza skupiać się tylko na szybkich sprintach. Piątka ma być autem, które będzie zdolne powalczyć z Porsche Taycanem czy Audi e-tronem GT. To wszystko to przy więcej niż przyzwoitym zasięgu. Akumulator o pojemności 103 kWh pozwoli pokonać ponad 500 km na jednym ładowaniu. Spora w tym zasługa aerodynamiki, niskich oporów powietrza i stosunkowo lekkiej konstrukcji, choć konkretne dane wciąż pozostają nieznane.

Polestar
Polestar © mat. prasowe / Polestar

Co ciekawe, Polestar 5 powstanie na platformie zarezerwowanej tylko dla tego modelu. Nie znajdziecie jej w żadnej innej propozycji koncernu. Przynajmniej na razie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, produkcyjne wydanie zadebiutuje w 2024 roku. Wydaje się, że jest na co czekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie