Polestar 5 będzie rywalem Taycana. Szwedzi zaszaleli z mocą

Polestar 5 właśnie zadebiutował w Goodwood. Póki co w formie przedprodukcyjnego egzemplarza testowego. Już dziś jednak wiadomo, że jest na co czekać. Producent pochwalił się bowiem imponującą specyfikacją.

Polestar 5 w GoodwoodPolestar 5 w Goodwood
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Polestar
Aleksander Ruciński

Piątka będzie topowym modelem w gamie Polestara, łączącym wygodę i luksus ze sportowymi osiągami. Zresztą zdradzają to już same linie nadwozia. Częściowo ubranego w kamuflaż, lecz narysowanego dynamicznie i nowocześnie.

Ważniejsze jest jednak to, co znajdziemy pod spodem. Mowa o elektrycznym napędzie opartym na dwóch silnikach o łącznej mocy 884 KM. Maksymalny moment obrotowy także zapowiada się nieźle - wyniesie 900 Nm. Wciąż nie jest to poziom najmocniejszej Tesli Model S, co nie zmienia faktu, że emocji raczej nie zabraknie.

Tym bardziej, że Polestar nie zamierza skupiać się tylko na szybkich sprintach. Piątka ma być autem, które będzie zdolne powalczyć z Porsche Taycanem czy Audi e-tronem GT. To wszystko to przy więcej niż przyzwoitym zasięgu. Akumulator o pojemności 103 kWh pozwoli pokonać ponad 500 km na jednym ładowaniu. Spora w tym zasługa aerodynamiki, niskich oporów powietrza i stosunkowo lekkiej konstrukcji, choć konkretne dane wciąż pozostają nieznane.

Polestar
Polestar © mat. prasowe / Polestar

Co ciekawe, Polestar 5 powstanie na platformie zarezerwowanej tylko dla tego modelu. Nie znajdziecie jej w żadnej innej propozycji koncernu. Przynajmniej na razie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, produkcyjne wydanie zadebiutuje w 2024 roku. Wydaje się, że jest na co czekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie