Tesla w polskim konfiguratorze. Znamy ceny aut

Spełniają się obietnice Elona Muska. Po autoryzowanym serwisie Tesli w Polsce przyszedł czas na działający konfigurator. Na stronie udało się poznać polskie ceny Modelu 3, Modelu S i Modelu X.

Konfigurator Tesli jest bardzo ubogi, a opcji personalizacji aut - niewieleKonfigurator Tesli jest bardzo ubogi, a opcji personalizacji aut - niewiele
Źródło zdjęć: © Fot. Zrzut ekranu/Tesla.com
Michał Zieliński

Wiele wskazuje na to, że wkrótce kupienie auta Tesli nie będzie wiązało się z koniecznością importowania go do kraju. Na stronie producenta pojawił się polski konfigurator dla trzech sprzedawanych obecnie samochodów: Modelu 3, Modelu S oraz Modelu X.

A jak jest z cenami? Zaskakująco dobrze. Najtańszym autem w ofercie amerykańskiego producenta jest Tesla Model 3 Standard Range Plus. Oferuje 409 km zasięgu, a do setki rozpędza się w 5,6 sekundy. Taki samochód został wyceniony na 40 380 euro, przy czym to jest kwota netto. Po doliczeniu podatku i przeliczeniu na złotówki otrzymujemy ok. 216 tys. zł.

Chcąc kupić Model S trzeba przygotować się do wydatku 73 480 euro netto (ok. 394 tys. zł po doliczeniu podatków), z kolei Model X zaczyna się do 78 580 euro netto (ok. 421 tys. zł z podatkami). W obu przypadkach jest to wersja Long Range. Sedan przejedzie na jednym ładowaniu 610 km i przyspiesza do setki w 3,8 sekundy, a dla SUV-a te wartości wynoszą odpowiednio 505 km i 4,6 sekundy.

W Polsce szczególnie dobrze wypada cena najtańszego Modelu 3. Co prawda samochód prawdopodobnie nie załapie się na planowane dopłaty do aut elektrycznych, ale przedsiębiorcy powinni się nim zainteresować. Cena auta jest bowiem niższa niż limit amortyzacji samochodu elektrycznego ujętego w majątku firmy, który wynosi 225 tys. zł.

Samochody można już zamawiać. Przy każdym z nich przewidywana data dostawy to początek 2020 roku, więc należy uzbroić się w cierpliwość. Niezbędne jest też wpłacenie zaliczki w wysokości 2 tys. euro.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie