Porównanie czterech elektryków zimą. Czy dojadą z Warszawy do Krakowa?

Samochody elektryczne to obecnie najbardziej gorący temat w motoryzacji. Problem w tym, że elektroentuzjastom zapał do samochodów na prąd studzi skutecznie... zima. Niskie temperatury nie sprzyjają takim pojazdom, więc postanowiliśmy je sprawdzić na 300-kilometrowej trasie z Warszawy do Krakowa.

Marcin Łobodziński

Cztery porządne samochody z porządnymi akumulatorami trakcyjnymi powinny bez problemu dojechać z Warszawy do Krakowa. Trasa mierząca niecałe 300 km, głównie drogą ekspresową, ale nie autostradą, to gratka... dla każdego auta spalinowego.

W przypadku samochodu elektrycznego też, ale tylko do momentu, gdy temperatura otoczenia nie spadnie w okolice 0 stopni Celsjusza. Sprawdziliśmy, czy w takich warunkach samochód na prąd można traktować jak normalne auto? A może pojawiają się problemy?

W porównaniu wzięły udział cztery auta, każde z innego koncernu. W ten sposób mogliśmy przekonać się, który z nich poradził sobie z elektromobilnością najlepiej.

Modele, które przetestowaliśmy, to:

  • Ford Mustang Mach-e z akumulatorem o pojemności 91 kWh netto (deklarowany zasięg 550 km),
  • Kia EV6 Plus z akumulatorem o pojemności 77,4 kWh brutto (deklarowany zasięg 528 km),
  • Nissan Ariya z akumulatorem o pojemności 87 kWh netto (deklarowany zasięg 528 km),
  • Škoda Enyaq Coupe RS z akumulatorem o pojemności 77 kWh netto (deklarowany zasięg 522 km).

Czy wszystkie dojechały? Który z nich poradził sobie najlepiej? Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟