Porsche przyznaje: "Transformacja na elektryki potrwa dłużej niż sądziliśmy"

Kolejna marka oficjalnie przyznaje, że elektryfikacja nie idzie zgodnie z planem i modyfikuje swoją strategię.

Porsche Taycan Turbo S Sport TurismoPorsche Taycan Turbo S Sport Turismo
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Porsche oficjalnie przyznaje, że zamierza przeskalować swoje dotychczasowe ambicje, gdyż rozwój elektromobilności nie postępuje tak szybko jak zakładano. Pierwotnym celem marki był 80-procentowy udział elektryków w całkowitej sprzedaży przed 2030 rokiem. Dziś wiadomo, że nie będzie to możliwe bez znaczącego wzrostu popytu, na co się nie zanosi.

"Przejście na elektryki trwa dłużej niż zakładaliśmy pięć lat temu" - przyznało Porsche w oficjalnym oświadczeniu opublikowanym przez agencję Reuters. Znaczące słowa jak na markę, która zaledwie kilka miesięcy temu podjęła decyzję o zastąpieniu hitowego, spalinowego Macana w pełni elektrycznym odpowiednikiem. Dobrze, że wciąż można kupić poprzednika. Pytanie tylko, jak długo?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche Panamera - to miał być prototyp

Widać, że Porsche delikatnie zmienia narrację mówiąc dziś o "podwójnej strategii". "Nasza podwójna strategia jest ważniejsza niż kiedykolwiek" - stwierdzają przedstawiciele marki w odniesieniu do rozwoju aut spalinowych, jak i elektrycznych.

Warto wspomnieć, że Porsche nie jest jedyną firmą w Europie, która postanowiła złagodzić swoje podejście do elektromobilności. Podobne głosy słychać w Audi, Volkswagenie czy Fordzie, który niedawno przyznał, że cele na 2030 rok były zbyt ambitne.

Optymizm co do elektryfikacji zaczął zauważalnie maleć po wycofaniu lub ograniczeniu dopłat do zakupu aut zasilanych prądem w wielu europejskich krajach. Taką decyzję pod koniec ubiegłego roku podjęły Niemcy będące największym rynkiem motoryzacyjnym na Starym Kontynencie.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie