Prąd ze spalonych odpadów. Ładowarkę można przewozić z miejsca na miejsce

BioCharger to nietypowa ładowarka firmy Air Burner. Jest to system wytwarzania energii i ładowania pojazdów elektrycznych w miejscach, gdzie teoretycznie byłoby to niemożliwe. Udział w projekcie mają takie firmy jak Volvo i Rolls-Royce.

Air BurnersAir Burners
Źródło zdjęć: © Air Burners Inc.
Marcin Łobodziński

Pojazdy elektryczne to nie tylko samochody. To również np. maszyny budowlane czy leśne. O ile te pierwsze zazwyczaj można bez większego problemu naładować, ponieważ buduje się zwykle w lokalizacjach, w których nie brakuje źródeł prądu, o tyle elektryczne maszyny leśne, pracujące z dala od cywilizacji, to już kłopot.

Współpraca między firmami Volvo CE, Rolls-Royce i Air Burners zaowocowała stworzeniem pierwszego w swoim rodzaju BioChargera, który wykorzystuje "technologię kurtyny powietrznej" do spalania drewna i odpadów w zamkniętym systemie. Ciepło, które jest wytwarzane w procesie spalania można przekształcić w energię elektryczną. Ta jest magazynowana w module baterii, z której można następnie ładować pojazdy (moc 450 kW) oraz elektronarzędzia.

Cały system jest mobilny, więc można go transportować z miejsca, w którym kończą się pracę, do nowej lokalizacji. Jeśli prace są prowadzone w lokalizacjach, w których znajdzie się paliwo, to cały system produkcji i ładowania pojazdów wraz z samymi pojazdami jest samowystarczalny. Z pewnością dobrze się to sprawdzi przy pracach leśnych.

Według danych firmy Air Burners rocznie w samych Stanach Zjednoczonych gromadzi się około siedemdziesięciu milionów ton odpadów, z czego ponad połowa podlega spaleniu lub rozkładowi, co powoduje m.in. wysoką emisję szkodliwych gazów. Nie mniejszym problemem jest marnowanie energii w nich zmagazynowanej. W przypadku systemu BioCharger spalanie jest znacznie bardziej efektywne i generuje niższą emisję, a przy uwzględnieniu wykorzystania energii wydzielanej w procesie spalania jest to rozwiązanie wprost niskoemisyjne.

Wybrane dla Ciebie

Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa