Prąd ze spalonych odpadów. Ładowarkę można przewozić z miejsca na miejsce

BioCharger to nietypowa ładowarka firmy Air Burner. Jest to system wytwarzania energii i ładowania pojazdów elektrycznych w miejscach, gdzie teoretycznie byłoby to niemożliwe. Udział w projekcie mają takie firmy jak Volvo i Rolls-Royce.

Air BurnersAir Burners
Źródło zdjęć: © Air Burners Inc.
Marcin Łobodziński

Pojazdy elektryczne to nie tylko samochody. To również np. maszyny budowlane czy leśne. O ile te pierwsze zazwyczaj można bez większego problemu naładować, ponieważ buduje się zwykle w lokalizacjach, w których nie brakuje źródeł prądu, o tyle elektryczne maszyny leśne, pracujące z dala od cywilizacji, to już kłopot.

Współpraca między firmami Volvo CE, Rolls-Royce i Air Burners zaowocowała stworzeniem pierwszego w swoim rodzaju BioChargera, który wykorzystuje "technologię kurtyny powietrznej" do spalania drewna i odpadów w zamkniętym systemie. Ciepło, które jest wytwarzane w procesie spalania można przekształcić w energię elektryczną. Ta jest magazynowana w module baterii, z której można następnie ładować pojazdy (moc 450 kW) oraz elektronarzędzia.

Cały system jest mobilny, więc można go transportować z miejsca, w którym kończą się pracę, do nowej lokalizacji. Jeśli prace są prowadzone w lokalizacjach, w których znajdzie się paliwo, to cały system produkcji i ładowania pojazdów wraz z samymi pojazdami jest samowystarczalny. Z pewnością dobrze się to sprawdzi przy pracach leśnych.

Według danych firmy Air Burners rocznie w samych Stanach Zjednoczonych gromadzi się około siedemdziesięciu milionów ton odpadów, z czego ponad połowa podlega spaleniu lub rozkładowi, co powoduje m.in. wysoką emisję szkodliwych gazów. Nie mniejszym problemem jest marnowanie energii w nich zmagazynowanej. W przypadku systemu BioCharger spalanie jest znacznie bardziej efektywne i generuje niższą emisję, a przy uwzględnieniu wykorzystania energii wydzielanej w procesie spalania jest to rozwiązanie wprost niskoemisyjne.

Wybrane dla Ciebie
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Nowa marka w Polsce. Nie z Chin i kusi rekordową gwarancją
Nowa marka w Polsce. Nie z Chin i kusi rekordową gwarancją
Luksusowy van Mercedesa coraz bliżej. Znamy datę premiery
Luksusowy van Mercedesa coraz bliżej. Znamy datę premiery
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇