Rząd przyjął ustawę wodorową. Wśród celów 32 nowe stacje tankowania

Chociaż ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru u nas wciąż brakuje, w kolejnych latach ma się to zmienić. Rząd przyjął projekt "Polska strategia wodorowa", która zakłada m.in. wybudowanie 32 stacji do 2030 r. A to nie wszystko.

Toyota MiraiToyota Mirai
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowski
Filip Buliński

Na konkretne plany dotyczące strategii wykorzystania wodoru w Polsce czekaliśmy od dawna. 2 listopada Rada Ministrów w końcu uchwaliła projekt "Polska strategia wodorowa", który ma na celu określenie głównych gałęzi rozwoju gospodarki wodorowej. Pojawiły się tu oczywiście kwestie związane z transportem.

Projekt zakłada m.in. wsparcie budowy gospodarki wodorowej, w tym odpowiedniej infrastruktury. Rząd zaznacza jednak, że pomoc obejmie tylko wodór niskoemisyjny ze źródeł odnawialnych czy powstały z użyciem technologii bezemisyjnych. W projekcie zaznaczono, że wsparcie dla produkcji wodoru z paliw kopalnianych będzie możliwe, ale tylko jeśli zostaną do tego użyte narzędzia umożliwiające wychwytywanie dwutlenku węgla.

Wśród głównych celów w projekcie można znaleźć m.in. budowę co najmniej 32 stacji tankowania i bunkrowania wodoru oraz zakup 800-1000 nowych autobusów wodorowych, w tym takich wyprodukowanych w Polsce. Poza tym w planach jest także stworzenie co najmniej 5 dolin wodorowych, czyli miejsc, gdzie m.in. będzie rozwijana technologia i odbywała się produkcja wodoru.

Kiedy wspomnianych stacji możemy się spodziewać? Zgodnie z wyznaczonym w projekcie celem, mają one stanąć do 2030 r. z perspektywą do 2040 r. Nie można jednak nie wspomnieć, że pierwsze stacje miały stanąć już w tym roku. Na razie istnieje jedna, która na dodatek nie jest do ogólnego użytku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny