Rząd przyjął ustawę wodorową. Wśród celów 32 nowe stacje tankowania

Chociaż ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru u nas wciąż brakuje, w kolejnych latach ma się to zmienić. Rząd przyjął projekt "Polska strategia wodorowa", która zakłada m.in. wybudowanie 32 stacji do 2030 r. A to nie wszystko.

Toyota MiraiToyota Mirai
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowski
Filip Buliński

Na konkretne plany dotyczące strategii wykorzystania wodoru w Polsce czekaliśmy od dawna. 2 listopada Rada Ministrów w końcu uchwaliła projekt "Polska strategia wodorowa", który ma na celu określenie głównych gałęzi rozwoju gospodarki wodorowej. Pojawiły się tu oczywiście kwestie związane z transportem.

Projekt zakłada m.in. wsparcie budowy gospodarki wodorowej, w tym odpowiedniej infrastruktury. Rząd zaznacza jednak, że pomoc obejmie tylko wodór niskoemisyjny ze źródeł odnawialnych czy powstały z użyciem technologii bezemisyjnych. W projekcie zaznaczono, że wsparcie dla produkcji wodoru z paliw kopalnianych będzie możliwe, ale tylko jeśli zostaną do tego użyte narzędzia umożliwiające wychwytywanie dwutlenku węgla.

Wśród głównych celów w projekcie można znaleźć m.in. budowę co najmniej 32 stacji tankowania i bunkrowania wodoru oraz zakup 800-1000 nowych autobusów wodorowych, w tym takich wyprodukowanych w Polsce. Poza tym w planach jest także stworzenie co najmniej 5 dolin wodorowych, czyli miejsc, gdzie m.in. będzie rozwijana technologia i odbywała się produkcja wodoru.

Kiedy wspomnianych stacji możemy się spodziewać? Zgodnie z wyznaczonym w projekcie celem, mają one stanąć do 2030 r. z perspektywą do 2040 r. Nie można jednak nie wspomnieć, że pierwsze stacje miały stanąć już w tym roku. Na razie istnieje jedna, która na dodatek nie jest do ogólnego użytku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne