Samochód elektryczny zapewni osiągi, o jakich jeszcze nie mogłeś marzyć

Niemal od momentu, w którym powstał drugi samochód, celem kierowców i producentów było jedno – jechać szybciej. Elektryki, choć kojarzone z oszczędnością i ekologią, są zdecydowanie szybsze niż tradycyjne samochody.

Volkswagen I.D. RVolkswagen I.D. R
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Robert Lubański

Wiele uczyniono, by silniki spalinowe dawały z siebie więcej – od bezpośredniego wtrysku, kontroli nad rozrządem przez wykorzystanie lżejszych i wytrzymalszych materiałów, aż do montowania turbin i elektrycznych kompresorów. Za gigantycznymi mocami, przekraczającymi 500 czy nawet 700 koni mechanicznych, idą świetne osiągi oraz duże koszty serwisowania.

Każdy kolejny koń mechaniczny kosztuje coraz więcej, a samochody sportowe nie są specjalnie praktyczne. W tym czasie na scenie pojawiają się pojazdy elektryczne, które zachwycają początkujących użytkowników dwoma aspektami: wszechobecną ciszą i natychmiastowym przyspieszeniem.

Volkswagen I.D. R
Volkswagen I.D. R © mat. prasowe

Podczas, gdy tradycyjna jednostka napędowa po wciśnięciu gazu musi wkręcić się na odpowiednie obroty, by auto zaczęło sensownie przyspieszać, samochód elektryczny zdobywa prędkość od razu. Nie ma też tradycyjnej skrzyni, więc nie tracimy czasu na zmianę przełożeń. Nawet elektryki będące kilka lat na rynku są w stanie zaskoczyć niejednego kierowcę auta sportowego na światłach.

Warto też wspomnieć, że elektryczny samochód wyścigowy Volkswagena, I.D. R, pobił rekord na arcytrudnym torze Nurburgring. Wcześniej zdominował wyścig na szczyt Pikes Peak. W końcu zmiażdżył rekord na trasie podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Dwukrotnie. W jeden weekend.

Volkswagen I.D. R
Volkswagen I.D. R © mat. prasowe

Oficjalne wyniki przyspieszenia cywilnego Volkswagena I.D. 3 nie zostały jeszcze udostępnione, ale wszystkie elementy potrzebne do uzyskania szybkiego i przyjemnego w prowadzeniu auta zostaną wykorzystane. Nisko umieszczony środek ciężkości, napęd na tylną oś, rozbudowane zawieszenie i wersje, których moc przekroczy 200 koni. Dodając do tego natychmiastową reakcje na gaz, osoby wsiadające po raz pierwszy do I.D. 3 powinny być bardzo pozytywnie zaskoczone!

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie