Samochód elektryczny zapewni osiągi, o jakich jeszcze nie mogłeś marzyć

Niemal od momentu, w którym powstał drugi samochód, celem kierowców i producentów było jedno – jechać szybciej. Elektryki, choć kojarzone z oszczędnością i ekologią, są zdecydowanie szybsze niż tradycyjne samochody.

Volkswagen I.D. RVolkswagen I.D. R
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Robert Lubański

Wiele uczyniono, by silniki spalinowe dawały z siebie więcej – od bezpośredniego wtrysku, kontroli nad rozrządem przez wykorzystanie lżejszych i wytrzymalszych materiałów, aż do montowania turbin i elektrycznych kompresorów. Za gigantycznymi mocami, przekraczającymi 500 czy nawet 700 koni mechanicznych, idą świetne osiągi oraz duże koszty serwisowania.

Każdy kolejny koń mechaniczny kosztuje coraz więcej, a samochody sportowe nie są specjalnie praktyczne. W tym czasie na scenie pojawiają się pojazdy elektryczne, które zachwycają początkujących użytkowników dwoma aspektami: wszechobecną ciszą i natychmiastowym przyspieszeniem.

Volkswagen I.D. R
Volkswagen I.D. R © mat. prasowe

Podczas, gdy tradycyjna jednostka napędowa po wciśnięciu gazu musi wkręcić się na odpowiednie obroty, by auto zaczęło sensownie przyspieszać, samochód elektryczny zdobywa prędkość od razu. Nie ma też tradycyjnej skrzyni, więc nie tracimy czasu na zmianę przełożeń. Nawet elektryki będące kilka lat na rynku są w stanie zaskoczyć niejednego kierowcę auta sportowego na światłach.

Warto też wspomnieć, że elektryczny samochód wyścigowy Volkswagena, I.D. R, pobił rekord na arcytrudnym torze Nurburgring. Wcześniej zdominował wyścig na szczyt Pikes Peak. W końcu zmiażdżył rekord na trasie podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Dwukrotnie. W jeden weekend.

Volkswagen I.D. R
Volkswagen I.D. R © mat. prasowe

Oficjalne wyniki przyspieszenia cywilnego Volkswagena I.D. 3 nie zostały jeszcze udostępnione, ale wszystkie elementy potrzebne do uzyskania szybkiego i przyjemnego w prowadzeniu auta zostaną wykorzystane. Nisko umieszczony środek ciężkości, napęd na tylną oś, rozbudowane zawieszenie i wersje, których moc przekroczy 200 koni. Dodając do tego natychmiastową reakcje na gaz, osoby wsiadające po raz pierwszy do I.D. 3 powinny być bardzo pozytywnie zaskoczone!

Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯