Subaru zapowiada pierwszego elektryka. To SUV zaprojektowany wspólnie z Toyotą

O tym, że Subaru ma w planach elektrycznego SUV-a, wiadomo nie od dziś. Auto ma trafić na rynek w 2022 roku, lecz już dziś wiemy, czego mniej więcej się spodziewać. Producent opublikował bowiem oficjalne zapowiedzi i podzielił się nazwą modelu.

Subaru Solterra zapowiada się dość zachowawczo.Subaru Solterra zapowiada się dość zachowawczo.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Subaru
Aleksander Ruciński

Solterra - tak będzie nazywać się nowe, elektryczne Subaru. Nazwa, nawiązująca do łacińskich określeń słońca i ziemi ma podkreślać ekologiczny charakter konstrukcji stworzonej wspólnie z Toyotą. Obydwie marki planują rynkowy debiut na najbliższe kilkanaście miesięcy. Toyota pokazała już nawet gotowy koncept bZ4X. Subaru niebawem zapewne zrobi to samo.

Za bazę do budowy elektrycznych SUV-ów posłuży platforma e-TNGA wykorzystująca doświadczenie Toyoty w elektryfikacji i Subaru w budowie wydajnych napędów na 4 koła. Co ważne, wszechstronność tego rozwiązania pozwoli z powodzeniem stosować je również w innych modelach w przyszłości.

Subaru na razie nie chwali się szczegółową specyfikacją. Zdradza za to kształt nadwozia. Na opublikowanej, zacienionej grafice widzimy SUV-a o dość zachowawczych jak na elektryka kształtach. Konserwatywny design może być dla wielu klientów naprawdę dużą zaletą. Tym bardziej, że stanowi rzadkość w segmencie aut elektrycznych.

Subaru Solterra - zapowiedź
Subaru Solterra - zapowiedź © mat. prasowe / Subaru

Pewnym jest jedno - klasycznie dla Subaru należy spodziewać się napędu na 4 koła. Samochód trafi nie tylko do Europy, ale również USA, Kanady Chin oraz oczywiście rodzimej Japonii. Póki co trudno powiedzieć, czy Solterra będzie największym SUV-em Subaru, czy może też uplasuje się gamie niedaleko Forestera. Biorąc pod uwagę, że do debiutu pozostało niewiele czasu, szczegóły powinniśmy poznać już niebawem.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie