WAŻNE
TERAZ

Dwulecie Koalicji 15 października. Prof. Antoni Dudek: To Tusk jest problemem

Sytuacja awaryjna - głęboka rezerwa w elektryku

Kiedy kierowca zobaczy kontrolkę informującą o niskim poziomie paliwa, powinien pamiętać, że kilkadziesiąt kilometrów to maksymalny dystans, jaki może pokonać przed unieruchomieniem silnika. Zdarza się, że mimo stresującego komunikatu "0 km zasięgu" można jeszcze trochę przejechać. Jak wygląda sytuacja w przypadku auta elektrycznego? Sprawdziłem to dla Was w tym filmie!

Maciej Gomułka

Korzystanie z aut elektrycznych niewątpliwie związane jest z pewnymi kompromisami. Uzupełnianie energii nie jest tak sprawne jak tankowanie tradycyjnych paliw. Zasięg możliwy do przejechania na pełnym ładowaniu często mocno odbiega od konkurencyjnych modeli spalinowych. Dodatkowo jest on zależny od warunków atmosferycznych i w bardzo dużym stopniu od stylu jazdy. Może się zatem zdarzyć, że mimo dokładnych obliczeń przed podróżą nie uda nam się dojechać do celu. Co się stanie, kiedy komputer pokaże nam zerowy zasięg?

Škody Enyaq coupe iV 80
Škody Enyaq coupe iV 80 © WP

Sprawdziłem to na przykładzie Škody Enyaq coupe iV 80 o mocy 204 KM. Samochód posiada baterię o pojemności 82 kWh (użytkowa 77 kWh). Według zapewnień producenta powinniśmy pokonać od 550 do 700 km na jednym ładowaniu. To nierealne wartości, zwłaszcza zimą. Należy być przygotowanym na okolice 350-400 km, kiedy będziemy korzystać chociażby z ogrzewania foteli.

W tym filmie opowiem Wam również o zużyciu energii, na jakie może liczyć kierowca, a także sprawdzę, co się dzieje z autem, kiedy bateria jest bliska wyczerpaniu, jak cierpi na tym przyspieszenie, prędkość możliwa do osiągnięcia oraz komfort. Zapraszam do oglądania.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem