Tak wygląda nowa Honda HR‑V. Pod maską tylko hybryda
Obecna, druga już generacja Hondy HR-V jest z nami od 2013 roku. Niebawem zostanie zastąpiona nową odsłoną, zasilaną wyłącznie hybrydowym napędem e:HEV. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku, ale już dziś wiemy, czego się spodziewać.
18.02.2021 | aktual.: 13.03.2023 10:08
Po serii zapowiedzi Honda oficjalnie pochwaliła się fotografiami przedstawiającymi trzecią generację modelu HR-V. Niewielki crossover zdecydowanie może się podobać. Poznacie go przede wszystkim po dużej, prążkowanej atrapie chłodnicy i wąskich reflektorach połączonych chromem biegnącym tuż pod maską.
Z tyłu natomiast znajdziemy lampy o ciekawej grafice i przezroczystych kloszach, kontrastujących z czerwienią szerokiej listwy łączącej oba krańce nadwozia. Linia boczna prezentuje się z kolei zaskakująco masywnie - to zasługa wysoko poprowadzonych okien i sporych drzwi ułatwiających dostęp do równie nowoczesnego wnętrza.
Kabina jest raczej minimalistyczna, lecz wciąż wyposażona w szereg fizycznych przycisków ułatwiających obsługę. Cieszy, że chociaż Honda pozostaje wierni podstawowym zasadom ergonomii. Oczywiście rolę centralnego elementu pełni ekran multimediów. Niestety szczegóły dotyczące wyposażenia to na razie tajemnica.
Podobnie jak zresztą kwestie techniczne. Producent póki co nie pochwalił się wymiarami nadwozia, ani tym bardziej detalami dotyczącymi napędu. Wiadomo za to, że pod maską znajdziemy wyłącznie hybrydowy napęd e:HEV. Jak podkreślają przedstawiciele marki: "HR-V e:HEV to kolejny krok na drodze do realizacji zobowiązania Hondy, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy głównych modeli do końca 2022 roku."
Chętni klienci mogą już zgłaszać zainteresowanie zakupem, lecz właściwa, rynkowa premiera nastąpi dopiero pod koniec 2021 roku. Do tego czasu powinniśmy znać coś więcej niż tylko wygląd nadwozia i wnętrza.