Volkswagen Motorsport zrywa z silnikami spalinowymi. Niech żyją elektryki!

Volkswagen modelem ID.R pierwszy raz zasygnalizował, że nie zamierza rozwijać elektromobilności, wyłącznie w dziedzinie aut osobowych. Teraz mówi otwarcie, że niedługo z ich fabryk przestaną wyjeżdżać wyczynowe pojazdy wyposażone w spalinowe jednostki, a motorsport jest dobrym poligonem doświadczalnym.

Produkcja wyścigowego Golfa TCR zakończy się wraz z 2019 rokiem, a Polo GTI R5 nie będzie startował w fabrycznym zespoleProdukcja wyścigowego Golfa TCR zakończy się wraz z 2019 rokiem, a Polo GTI R5 nie będzie startował w fabrycznym zespole
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Koniec produkcji Volkswagena Golfa GTI TCR w wersji wyścigowej oraz wycofanie Polo GTI R5 ze startów w zawodach w ramach zespołu fabrycznego. To zdecydowanie zła wiadomość dla miłośników rzeczywistego ryku silnika. Plus jest taki, że w przypadku pierwszego auta, Volkswagen dalej będzie produkował części zamienne. Drugi natomiast, będzie montowany i oferowany prywatnym zespołom sportowym.

Przewodnikiem w dziedzinie rozwoju elektrycznego motorsportu pozostanie ID.R, któremu udało się już pobić rekordy na Nürburgringu, Pikes Peak, górze Tianmen oraz w Goodwood. Volkswagen zapowiada, że na tym nie zamierza poprzestać i w kolejnych latach przekraczać ID.R-em kolejne granice.

Volkswagen ID.R pobił rekord nie tylko w Goodwood, ale także na Pikes Peak, Nürburgringu czy górze Tianmen
Volkswagen ID.R pobił rekord nie tylko w Goodwood, ale także na Pikes Peak, Nürburgringu czy górze Tianmen © fot. mat. prasowe

"Tworząc ID.R Volkswagen wkroczył w nową epokę, rekordy ustanawiane przez ten samochód pokazały światu, jak wielkie możliwości mają pojazdy z napędem elektrycznym. Teraz nadszedł czas, żeby postawić kolejny krok w kierunku przyszłości – również w dziedzinie sportu samochodowego Volkswagen opowiada się konsekwentnie za napędem elektrycznym i rozstaje z silnikami spalinowymi jako jednostkami montowanymi w wyczynowych autach fabrycznych” – powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za dział rozwoju technicznego.

Obok ID.R, Volkswagen duże nadzieje w rozwoju elektrycznych aut sportowych pokłada w platformie MEB, która wykorzystywana jest do produkcji seryjnych modeli. Dział motorsportu już niejednokrotnie był poligonem doświadczalnym dla koncernów motoryzacyjnych, które testowały w najróżniejszych, nierzadko ciężkich, warunkach, swoje nowe rozwiązania, wdrażając je potem do cywilnych modeli. Podobne plany ma Volkswagen.

"Elektromobilność ma w sobie ogromny potencjał do rozwoju, a sport samochodowy może być dla niego ważnym bodźcem. Po pierwsze jest to rodzaj laboratorium na kołach służącego do rozwoju seryjnych aut, które pojawią się w przyszłości, po drugie to wiarygodny kanał komunikacyjny, dzięki któremu można przekonać ludzi do zalet napędu elektrycznego” – wyjaśnia Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy