Volkswagen zaostrza cele elektryfikacji. Chcą sprzedawać więcej niż planowali

Niemiecki magazyn "Automobilwoche" informuje o nowej, agresywniejszej strategii Volkswagena dotyczącej elektryfikacji. Marka postanowiła zwiększyć swój cel sprzedażowy, jaki zamierza osiągnąć przed 2030 rokiem.

Niebawem ujrzymy kolejnego elektryka marki - ID.7Niebawem ujrzymy kolejnego elektryka marki - ID.7
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | VW
Aleksander Ruciński

Nie od dziś wiadomo, że elektryfikacja jest największym priorytetem Volkswagena. Zgodnie z oficjalną strategią przedstawioną w 2021 roku, producent celuje w konkretny udział aut elektrycznych w przyszłej sprzedaży. Pierwotnym celem na 2030 rok było 70 proc. Ambitnie, ale wiele wskazuje, że ta wartość zostanie jeszcze podwyższona.

W rozmowie z "Automobilwoche" przyznał to sam Thomas Ulbrich przewodniczący działu Nowej Mobilności w Volkswagenie. Ulbrich wspomniał dokładnie o 80 proc. W osiągnięciu tego celu pomóc mają takie modele jak odświeżony ID.3, ID.4 czy w końcu nadchodząca premiera w postaci ID.7 - elektrycznego następcy Passata.

W 2025 roku poznać mamy także elektryczną wersję nowego Tiguana. Wciąż czekamy również na zapowiadany od dawna, bazowy i tani model w cenie nieprzekraczającej 25 tys. euro.

Warto wspomnieć, że obecnie elektryki stanowią zaledwie 10 proc. sprzedaży osobowych aut Volkswagena. Niemiecką markę czeka więc niełatwa droga.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy