Volkswagen zaostrza cele elektryfikacji. Chcą sprzedawać więcej niż planowali
Niemiecki magazyn "Automobilwoche" informuje o nowej, agresywniejszej strategii Volkswagena dotyczącej elektryfikacji. Marka postanowiła zwiększyć swój cel sprzedażowy, jaki zamierza osiągnąć przed 2030 rokiem.
07.03.2023 | aktual.: 07.03.2023 14:32
Nie od dziś wiadomo, że elektryfikacja jest największym priorytetem Volkswagena. Zgodnie z oficjalną strategią przedstawioną w 2021 roku, producent celuje w konkretny udział aut elektrycznych w przyszłej sprzedaży. Pierwotnym celem na 2030 rok było 70 proc. Ambitnie, ale wiele wskazuje, że ta wartość zostanie jeszcze podwyższona.
Zobacz także
W rozmowie z "Automobilwoche" przyznał to sam Thomas Ulbrich przewodniczący działu Nowej Mobilności w Volkswagenie. Ulbrich wspomniał dokładnie o 80 proc. W osiągnięciu tego celu pomóc mają takie modele jak odświeżony ID.3, ID.4 czy w końcu nadchodząca premiera w postaci ID.7 - elektrycznego następcy Passata.
W 2025 roku poznać mamy także elektryczną wersję nowego Tiguana. Wciąż czekamy również na zapowiadany od dawna, bazowy i tani model w cenie nieprzekraczającej 25 tys. euro.
Warto wspomnieć, że obecnie elektryki stanowią zaledwie 10 proc. sprzedaży osobowych aut Volkswagena. Niemiecką markę czeka więc niełatwa droga.