Chińczycy znowu zaskoczyli. Zrobili auto, jakiego nie ma nikt inny

Zeekr to marka należąca do koncernu Geely. Właśnie zaprezentowała elektrycznego vana Mix. Nazwa nie jest przypadkowa, gdyż wnętrze zachwyca wszechstronnym charakterem.

Zeekr MixZeekr Mix
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Chińska motoryzacja budzi sporo kontrowersji, lecz nawet jej antyfani nie mogą pozostać obojętni na postęp, jaki w ostatnich latach poczyniły tamtejsze marki. Zeekr Mix jest tego najlepszym dowodem. To van, jak żaden inny. Europejczycy mogą się uczyć.

Z długością 4688 mm, szerokością 1995 mm i rozstawem osi wynoszącym 3008 mm, Mix plasuje się nieco poniżej Volkswagena ID. Buzza i tak jak on jest elektrykiem. Nawet kształtami przypomina nieco konstrukcję z Niemiec. Reszta to jednak inna bajka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Tiguan - kolejny roztopiony Volkswagen?

Jak nietrudno zauważyć, auto jest pozbawione słupka B, który po prostu zintegrowano z drzwiami. Taki zabieg pozwolił na wygospodarowanie otworu o szerokości ponad 1,4 m i zdecydowanie otworzył wnętrze na świat. Same drzwi też są wyjątkowe, bo podwójnie przesuwane w przeciwnych kierunkach.

Duży otwór w połączeniu z przesuwanymi i obracanymi fotelami pozwala korzystać z auta na wiele sposobów. Szczególnie że w kabinie znajdziemy też składane stoliki czy liczne schowki.

Zeekr Mix
Zeekr Mix © Materiały prasowe | Zeekr

Samo wnętrze sprawia luksusowe wrażenie. Wizualnie bliżej mu do Lexusa LM niż wspomnianego ID. Buzza. Fotele standardowo wyposażono w wentylację i masaż. Mogą też być pokryte skórą Nappa.

Rolę kokpitu pełnią natomiast dwa ekrany - 13-calowy przed kierowcą i centralny, 15-calowy. Resztę stanowią schowki. Na pokładzie jest też 21-głośnikowy system audio, dyfuzor zapachów czy 50-watowa ładowarka do smartfona.

Zeekr Mix
Zeekr Mix © Materiały prasowe

Samochód bazuje na platformie SEA-M koncernu Geely wykorzystującej 800-woltową instalację elektryczną i dwa pakiety akumulatorów do wyboru. Bazowy o pojemności 76 kWh (do 550 km zasięgu według CLTC) lub 102 kWh (nawet 700 km zasięgu). Akumulatory zasilają 421-konny silnik umieszczony na tylnej osi pozwalający przyspieszać 0-100 km/h w 6,8 s.

Jak na razie Mix będzie dostępny wyłącznie na rodzimym chińskim rynku. Biorąc jednak pod uwagę jego wyjątkowy charakter, mógłby przyjąć się także w Europie.

  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
  • Zeekr Mix
[1/25] Zeekr Mix Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Zeekr
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy