Porsche 911 z 1968 roku bez boksera. Zamiast niego jest 500-konny napęd z Tesli

Porsche 911 z 1968 roku bez boksera. Zamiast niego jest 500‑konny napęd z Tesli

2-litrowy bokser z Porsche 911 z roku 1968 ustąpił miejsca elektrycznemu napędowi z Tesli Model S P85
2-litrowy bokser z Porsche 911 z roku 1968 ustąpił miejsca elektrycznemu napędowi z Tesli Model S P85
Aleksander Ruciński
05.03.2020 12:54, aktualizacja: 13.03.2023 13:23

Amerykańska firma Zelectric, słynąca z konwersji klasycznych garbusów na elektryki, wzięła na warsztat coś bardziej wyszukanego. Mowa o Porsche 911 z 1968 roku, w którym poświęcono klasycznego, 2-litrowego boksera na rzecz elektrycznego napędu Tesli Model S P85. Jeśli uważacie, że to profanacja, zwróćcie uwagę na moc, która teraz przekracza 500 KM.

Elektryczny napęd może i zabrał prezentowanemu Porsche część duszy, ale z pewnością uczynił je bardzo szybkim, a przy tym wyjątkowo niepozornym samochodem. Choć twórcy nie pochwalili się szczegółowymi osiągami, możemy śmiało celować w czas sprintu do setki poniżej 4 sekund.

Oczywiście tak mocny napęd wymusił również zastosowanie znacznie wydajniejszych hamulców oraz zmodyfikowanie podwozia, aby w ogóle dało się tym jeździć. Mimo to wątpliwe, że zielone Porsche 911 jest autem łatwym w obyciu. W niewprawnych rękach może być zapewne godnym następcą pierwszych, doładowanych wersji chrzczonych przydomkiem "widowmaker".

Co ważne, przy okazji modyfikacji mechanicznych auto zostało w pełni odrestaurowane. Poza wspaniałym lakierem Irish Green, zyskało też wnętrze wykończone czarną skórą. Wspaniałym detalem jest też trójramienna kierownica z grubym wieńcem.

Obraz
© mat. prasowe

Jak przystało na restomoda, na pokładzie zagościło też kilka nowoczesnych elementów wyposażenia - multimedia z dotykowym ekranem, podgrzewane fotele czy pełne oświetlenie LED. To idealne połączenie współczesności z klasyką, które z pewnością ucieszy przyszłego właściciela.

Zostanie on wyłoniony spośród odwiedzających Muzeum Motoryzacji Peteresen w Los Angeles, którzy wniosą datki na jego utrzymanie. Zwycięzca otrzyma nie tylko elektryczne Porsche, ale również 20 tys. dolarów w gotówce - przyda się na ładowanie.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)