Porsche pracuje nad elektrycznym SUV-em. Ma być większy niż Cayenne

Szef Porsche Oliver Blume podczas spotkania dla udziałowców oficjalnie potwierdził plany dużego, elektrycznego flagowca. Przy okazji zdradził, jakie nadzieje firma wiąże z tym modelem.

Porsche Taycan zyska nowe rodzeństwoPorsche Taycan zyska nowe rodzeństwo
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Aleksander Ruciński

Nie od dziś wiadomo, że luksusowe SUV-y to dojne krowy producentów, które mimo wysokich marż cieszą się ogromnym powodzeniem wśród zamożnych klientów. Porsche już niejednokrotnie zrobiło użytek z tego trendu tworząc Cayenne czy Macana. Zamierza zrobić to ponownie, tyle że w segmencie pojazdów elektrycznych.

"To będzie bardzo sportowa interpretacja SUV-a (...) Celujemy głównie w segmenty o wyższej marży i staramy się wykorzystać nowe możliwości sprzedaży" - stwierdził Blume w oświadczeniu skierowanym do udziałowców.

Pojazd o kodowej nazwie K1 ma być produkowany w Lipsku już od połowy dekady. Jak donosi portal Automotive News Europe, może korzystać z technologii konceptu Mission R pokazanego podczas ubiegłorocznych targów w Monachium. Jednym z wyróżników Mission R jest 920-woltowa instalacja elektryczna pozwalająca znacząco skrócić czas ładowania. Ciekawie zapowiada się też system chłodzenia olejem.

To kolejny element strategii, w ramach której auta elektryczne mają stanowić 80 proc. sprzedaży Porsche jeszcze przed 2030 rokiem. Blume jest pewien jej słuszności. "Sukces Taycana pokazał, że klienci są skłonni wydawać więcej na samochody elektryczne" - stwierdza.

Szczegóły techniczne wciąż pozostają tajemnicą. Warto jednak pamiętać, że pierwsze plotki o nowym porsche pojawiły się już w listopadzie 2021 roku. Mówiły o dużym pojeździe elektrycznym z trzema rzędami siedzeń. Czy będzie tak w istocie? Przekonamy się za kilka lat. Wcześniej jednak poznamy elektrycznych następców 718 oraz Macana.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀