BMW Serii 7 zyskało dwie nowe hybrydy plug-in, ale i diesla

Po pięciu miesiącach od premiery nowej Serii 7 (G70) BMW uzupełnia gamę o nowe opcje napędu. Wśród nich są dwie odmiany zelektryfikowane oraz diesel przeznaczony na wybrane rynki, także europejskie.

Nowe BMW Serii 7Nowe BMW Serii 7
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński

Zacznijmy jednak od plug-inów, które będą najprawdopodobniej stanowić trzon sprzedaży nowej Serii 7. Łączą bowiem sporą moc i niezłe osiągi z możliwością jazdy na samym prądzie. I to na całkiem sporym dystansie. BMW twierdzi, że akumulator o pojemności 18,7 kWh (taki sam w obu wersjach) pozwoli pokonać do 85 km bez użycia silnika spalinowego.

Będąc przy silnikach spalinowych: zarówno w wersji 750e xDrive, jak i M760e xDrive będzie to trzylitrowa sześciocylindrówka parowana z dodatkowym napędem elektrycznym. Parametry pierwszego zestawu to 495 KM i 700 Nm. W drugim dostaniemy natomiast 576 KM i 800 Nm. Osiągi są godne wersji M - sprint do setki potrwa tylko 4,3 sekundy.

Przy okazji w gamie debiutuje również poprawiony silnik wysokoprężny - 740d xDrive. Także trzylitrowy i sześciocylindrowy, wzbogacony o nowy układ wtryskowy i miękką hybrydę 48V. Łącznie zapewnia 303 KM mocy i bardzo przyzwoite 670 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy.

BMW Serii 7
BMW Serii 7 © mat. prasowe / BMW

Wszystkie trzy warianty powinny pojawić się w sprzedaży już 12 października. Cieszy szczególnie obecność diesla, który jest coraz mniej oczywistym napędem we współczesnych samochodach, a wciąż może stanowić wyjątkowo atrakcyjne połączenie z luksusową limuzyną przeznaczoną do pokonywania długich tras.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku