BMW Serii 7 zyskało dwie nowe hybrydy plug-in, ale i diesla

Po pięciu miesiącach od premiery nowej Serii 7 (G70) BMW uzupełnia gamę o nowe opcje napędu. Wśród nich są dwie odmiany zelektryfikowane oraz diesel przeznaczony na wybrane rynki, także europejskie.

Nowe BMW Serii 7Nowe BMW Serii 7
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński

Zacznijmy jednak od plug-inów, które będą najprawdopodobniej stanowić trzon sprzedaży nowej Serii 7. Łączą bowiem sporą moc i niezłe osiągi z możliwością jazdy na samym prądzie. I to na całkiem sporym dystansie. BMW twierdzi, że akumulator o pojemności 18,7 kWh (taki sam w obu wersjach) pozwoli pokonać do 85 km bez użycia silnika spalinowego.

Będąc przy silnikach spalinowych: zarówno w wersji 750e xDrive, jak i M760e xDrive będzie to trzylitrowa sześciocylindrówka parowana z dodatkowym napędem elektrycznym. Parametry pierwszego zestawu to 495 KM i 700 Nm. W drugim dostaniemy natomiast 576 KM i 800 Nm. Osiągi są godne wersji M - sprint do setki potrwa tylko 4,3 sekundy.

Przy okazji w gamie debiutuje również poprawiony silnik wysokoprężny - 740d xDrive. Także trzylitrowy i sześciocylindrowy, wzbogacony o nowy układ wtryskowy i miękką hybrydę 48V. Łącznie zapewnia 303 KM mocy i bardzo przyzwoite 670 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy.

BMW Serii 7
BMW Serii 7 © mat. prasowe / BMW

Wszystkie trzy warianty powinny pojawić się w sprzedaży już 12 października. Cieszy szczególnie obecność diesla, który jest coraz mniej oczywistym napędem we współczesnych samochodach, a wciąż może stanowić wyjątkowo atrakcyjne połączenie z luksusową limuzyną przeznaczoną do pokonywania długich tras.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie