BMW Serii 7 zyskało dwie nowe hybrydy plug-in, ale i diesla

Po pięciu miesiącach od premiery nowej Serii 7 (G70) BMW uzupełnia gamę o nowe opcje napędu. Wśród nich są dwie odmiany zelektryfikowane oraz diesel przeznaczony na wybrane rynki, także europejskie.

Nowe BMW Serii 7Nowe BMW Serii 7
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński
5

Zacznijmy jednak od plug-inów, które będą najprawdopodobniej stanowić trzon sprzedaży nowej Serii 7. Łączą bowiem sporą moc i niezłe osiągi z możliwością jazdy na samym prądzie. I to na całkiem sporym dystansie. BMW twierdzi, że akumulator o pojemności 18,7 kWh (taki sam w obu wersjach) pozwoli pokonać do 85 km bez użycia silnika spalinowego.

Będąc przy silnikach spalinowych: zarówno w wersji 750e xDrive, jak i M760e xDrive będzie to trzylitrowa sześciocylindrówka parowana z dodatkowym napędem elektrycznym. Parametry pierwszego zestawu to 495 KM i 700 Nm. W drugim dostaniemy natomiast 576 KM i 800 Nm. Osiągi są godne wersji M - sprint do setki potrwa tylko 4,3 sekundy.

Przy okazji w gamie debiutuje również poprawiony silnik wysokoprężny - 740d xDrive. Także trzylitrowy i sześciocylindrowy, wzbogacony o nowy układ wtryskowy i miękką hybrydę 48V. Łącznie zapewnia 303 KM mocy i bardzo przyzwoite 670 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy.

BMW Serii 7
BMW Serii 7 © mat. prasowe / BMW

Wszystkie trzy warianty powinny pojawić się w sprzedaży już 12 października. Cieszy szczególnie obecność diesla, który jest coraz mniej oczywistym napędem we współczesnych samochodach, a wciąż może stanowić wyjątkowo atrakcyjne połączenie z luksusową limuzyną przeznaczoną do pokonywania długich tras.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu