Nie chcą tylko elektryków. Japończycy twierdzą, że ocalą silniki spalinowe

Japońscy producenci uważają, że rozwój elektromobilności nie jest jedynym sposobem na osiągnięcie ekologicznej neutralności. Założyli więc sojusz, który poszuka rozwiązań pozwalających przetrwać silnikom spalinowym.

Silnik e-Skyactiv X pokazywał, że Mazda jest gotowa walczyć o silniki spalinoweSilnik e-Skyactiv X pokazywał, że Mazda jest gotowa walczyć o silniki spalinowe
Źródło zdjęć: © Fot. Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Team Japan to nowy sojusz w skład którego wchodzi Toyota, Mazda, Subaru, Kawasaki i Yamaha. Pięć japońskich marek zamierza wspólnie poszukać alternatyw dla napędu elektrycznego zarówno w samochodach osobowych, jak i jednośladach.

Inicjatywę zapoczątkowano i przedstawiono 13 listopada 2021 roku podczas konferencji prasowej na torze Okayama. Toyota pokazała tam wyścigową Corollę z napędem wodorowym, która będzie startować w zawodach wytrzymałościowych Super Taikyu Series. Do projektu przyłączyło się również Subaru.

Z kolei Mazda przy wsparciu Toyoty zamierza przedstawić 1,5-litrową jednostkę Skyactiv-D zasilaną biodieslem. Silnik również może znaleźć zastosowanie w motorsporcie. W sojuszu znajdziemy też Yamahę, która będzie uczestniczyć w projektach dotyczących napędu wodorowego dla aut i motocykli. Kawasaki zajmie się podobną tematyką, choć tylko w jednośladach.

Teraz nie pozostaje nic innego, jak czekać na pierwsze efekty współpracy. Widać, że Japończycy są pewni swego i nie zamierzają rozstawać się z silnikami spalinowymi. Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie, główną rolą sojuszu jest zapewnienie klientom większego wyboru. Ma być to alternatywa dla aut elektrycznych, które przez wiele marek są obecnie postrzegane i promowane jako jedyna, słuszna droga.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem