Hybrydy plug-in się nie sprawdzają? Ford temu przeczy i wyciąga na stół liczby

Ford Kuga Plug-in Hybrid jest najpopularniejszym autem tego typu w Europie. Co więcej, właściciele SUV-a chętnie korzystają z napędu elektrycznego, pokonując 49 proc. przebytego dystansu wyłącznie na prądzie.

Kuga Plug-in okazała się prawdziwym hitem sprzedaży.Kuga Plug-in okazała się prawdziwym hitem sprzedaży.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Hybrydy typu plug-in cieszą się coraz większą popularnością. Tak jak klasyczne, łączą napęd spalinowy z elektrycznym, lecz pozwalają na ładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła i jazdę wyłącznie na prądzie. Najnowsze dane sprzedażowe wskazują, że w pierwszej połowie 2021 roku Ford Kuga Plug-In Hybrid był najpopularniejszym przedstawicielem tego segmentu w Europie.

Auto zostało na tyle dobrze przyjęte na rynku, że plug-in jest też najchętniej wybieraną wersją Kugi. Sprzedaje się nawet lepiej niż wszystkie pozostałe warianty razem wzięte. Do tego statystyki wskazują, że klienci wiedzą, jak zrobić użytek z nowoczesnego napędu.

Według danych opublikowanych przez Forda zdecydowana większość użytkowników Kugi Plug-In regularnie podróżuje w trybie w pełni elektrycznym. Łącznie jest to aż 49 proc. pokonanego dystansu. Oczywiście głównie na krótkich trasach, gdyż zasięg plug-ina wynosi maksymalnie 56 km.

Jak się jednak okazuje, taka wartość jest wystarczająca dla większości kierowców. Ford twierdzi bowiem, że 2/3 podróży użytkowników Kugi Plug-in Hybrid to trasy nie dłuższe niż 50 km, a średni dzienny dystans nie przekracza 52 km - to mniej niż deklarowany zasięg na prądzie.

Co interesujące, większość użytkowników nie ma też problemów z ładowaniem. Świadczy o tym fakt, że na każde 100 dni jazdy Kugą z wtyczką przypadało średnio 89 sesji ładowania, z czego aż 45 proc. stanowiły sesje nocne, co wynika zapewne z niższych taryf za energię elektryczną w określonych godzinach.

Według Forda jazda plug-inem z wykorzystaniem prądu może być przyjazna dla portfela. Przy średnim koszcie pokonania 100 km na benzynie - 36,5 zł i 11,5 zł na prądzie oraz rocznym przebiegu rzędu 15 tys. km. może być to nawet 3750 zł. Klienci, którym odpowiada taki sposób użytkowania, mogą więc zaoszczędzić całkiem sporo.

Popularność hybrydowego SUV-a jest dobrą prognozą dla Forda, który dąży do tego, by od 2026 roku każdy model był zdolny do zeroemisyjnej jazdy. Oznacza to, że w najbliższych latach Kuga Plug-in zyska całkiem liczne rodzeństwo. 4 lata później nastąpi natomiast pełne przejście forda na prąd - przynajmniej w Europie.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy