Hyundai nie idzie w ślady innych. Planują rzucić wyzwanie Tesli

Hyundai chce stanąć do walki z Teslą na froncie ładowania pojazdów elektrycznych dzięki nowym ulepszeniom technologicznym i własnej sieci stacji.

W 2021 roku Hyundai wprowadził w Korei Południowej sieć pod nazwą E-PitW 2021 roku Hyundai wprowadził w Korei Południowej sieć pod nazwą E-Pit
Źródło zdjęć: © Hyundai

Tesla jest jednym z niewielu dostawców ładowania na rynku, który może pochwalić się pozytywnymi opiniami kierowców. W 2023 r. większość marek w branży odnotowała spadek poziomu zadowolenia klientów, ponieważ właściciele pojazdów elektrycznych w dalszym ciągu doświadczają częstszych przestojów na stacjach, problemów z ładowaniem i długich czasów oczekiwania.

Ładowarki amerykańskiego producenta samochodów stały się tak popularne, że większość koncernów samochodowych podpisała obecnie umowy z marką kierowaną przez Elona Muska na włączenie North American Charger Standard (NACS), unikalnego systemu ładowania firmy, do ich własnych modeli, zapewniając kierowcom niebędącym posiadaczami Tesli dostęp do niegdyś zamkniętej sieci. Hyundai wraz ze swoimi spółkami zależnymi Kia i Genesis jest jednym z niewielu producentów, którzy nie są powiązani z NACS.

Zamiast tego Hyundai ma nadzieję pokonać Teslę dzięki własnej, zaawansowanej sieci ładowania, przynajmniej w Korei Południowej. W 2021 roku producent samochodów wprowadził sieć pod nazwą E-Pit. Od tego czasu zainstalował 36 ze 120 planowanych stacji. Chociaż rozwój sieci przebiegał wolniej, niż oczekiwano, Hyundai opracował teraz nowy, ulepszony system o mocy 350 kW, który może pomóc odciągnąć kierowców pojazdów elektrycznych od konkurencji. Dla porównania obecna generacja Superchargerów Tesli oferuje moc 250 kW, chociaż firma planuje w najbliższej przyszłości wprowadzić na rynek także ładowarki o mocy 350 kW.

Chociaż konkurencja między obydwoma producentami samochodów ogranicza się obecnie jedynie do Korei Południowej, to stanowi pierwsze poważne wyzwanie dla dominacji Tesli w sektorze ładowania pojazdów elektrycznych, odkąd światowi producenci samochodów zaczęli integrować swoje pojazdy NACS na początku tego roku. Według ekspertów, jeśli to posunięcie okaże się sukcesem, może podważyć status quo również w Ameryce Północnej.

Wybrane dla Ciebie
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?